Results 1 to 9 of 9

Thread: Conversie OSX 32 bits naar 64 bits

  1. #1

    Conversie OSX 32 bits naar 64 bits

    Wie kan mij uit de brand helpen? Voor een oude klant heb ik 4 jaar geleden een windows programma omgezet naar een OSX variant in XE5. Alleen nu lopen ze tegen het probleem dat het 32bits programma niet meer werkt in OSX12. Ondertussen ben ik gestopt met mijn bedrijf maar wil deze klant nog wel uit de brand helpen.

    Er zijn 2 opties: iemand compileert mijn programma in XE8? of hoger voor 64bits uitvoering of iemand neemt mijn oude klant over.

    Het betreft een simpel programma wat een bestaande directorystructuur incl. bestanden kan kopiëren op eenvoudige wijze plus wat extra's.

    Een eventuele vergoeding zal tientjes werk zijn. Dus een upgrade voor mij naar XE10 is geen optie.

    Andere suggesties zijn ook welkom maar de voorkeur is dat iemand het van mij overneemt

  2. #2
    Senior Member
    Join Date
    Dec 2003
    Location
    Den Haag
    Posts
    210
    De volgende versie van Delphi ondersteunt pas Mac OSX 64 bits. Als je wilt wachten tot Delphi 10.3 uitkomt, wil ik hem wel voor je door de compiler heenhalen.

    Anders converteren naar FreePascal misschien een optie. Als het een simpel programma betreft, zou het niet moeilijk moeten ziijn.

  3. #3
    Ik neem aan dat je met OSX12 OS X 10.12 bedoeld.
    Die is toch van september 2016?
    OS X 10.13 is van september dit jaar.

    Maar met 10.12 zou je toch nog gewoon 32-bit applicaties moeten kunnen draaien?

    Het kan natuurlijk zijn dat er iets anders bij de klant aan de hand is.
    (of een of andere andere foutmelding)

    Volgens dit zou macOS 10.12 Sierra ondersteund worden.
    http://docwiki.embarcadero.com/RADSt..._Prerequisites

  4. #4
    Ik heb gevraagd om de exacte versie even door te geven. In de mail stond het wat onduidelijk. Het probleem kan misschien de wijziging van het bestandssysteem HFS+ naar APFS zijn. Aangezien het programma met bestanden en directories werkt.

  5. #5
    het betreft een update naar 10.12.6. De app sluit direct weer na opstarten

  6. #6
    Dat lijkt me dan een programma-fout en geen 32/64-bit probleem.
    Bij een 32/64-bit probleem zou het hele programma niet meer starten.

    Wat de fout nu is, is weinig over te zeggen zonder te weten wat het programma precies doet/aanspreekt.

  7. #7
    mov rax,marcov; push rax marcov's Avatar
    Join Date
    Apr 2004
    Location
    Ehv, Nl
    Posts
    10,357
    (overigens: FPC 3.0.4 gaat naar x86_64 binaries als standaard instelling, maar vziw zouden i386 het nog moeten doen)

  8. #8
    Ik heb inmiddels mijn 4 jaar oude source code uit het archief gehaald en misschien is er inderdaad wel wat anders aan de hand. Heb mijn klant gevraagd om het even te controleren.

    Bij het openen van mijn programma wordt een tekstbestand opgehaald waar 2 directories in staan. Als deze niet kloppen crasht het programma.

  9. #9
    Volgens mijn klant kloppen de paden. Zelf heb ik niet de beschikking over een Mac. Mijn VM van 4 jaar oud(OSX 10.8) kan ik niet meer upgraden naar 10.12 of hoger. Niemand die mijn klant/opdracht wil overnemen?

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •