Results 1 to 5 of 5

Thread: Android/ Samsung and DateTime issues

  1. #1

    Android/ Samsung and DateTime issues

    Waarom is het dat op een Samsung XCover 3 Android 5.0 problemen heb met een DateTime stamp
    terwijl een Samsung J5 Android 6.0.1 & Samsung Galaxy tab met android 4.0.4 wel een DateTime stamp kunnen opslaan en presenteren?

    Het probleem zal denk ik tussen de stoel en het toetsenbord zitten maar goed dit is er aan de hand.

    een android app moet een datum en tijd vaststellen om die te koppelen aan een persoon, zodat men weet hoelaat iemand is gearriveerd.
    Echter op een First install met de APK (developer settings aan, onbekende bronnen aan, automatisch ophalen van datum en tijd aan, datum tijd configuratie niet aangeraakt,).
    heb ik geen problemen op 4.0.4 en 6.0.1 maar net op die ene mobiel (XCover 3) lukt het niet om een Datetime mee op te slaan.

    ThisMoment := now;
    dateTimeStr := FormatDateTime('dd-mm-yyyy hh:mm:ss', ThisMoment);
    QInsert.ParamByName('d').AsString := dateTimeStr;

    Ik kan niet elk mobieltje op mijn tafel hebben waar een persoon in aanraking mee komt. Ik wil geen Kwartet spelen waarbij ik moet gaan vragen 'Heeft u een Samsung XCover 3 met Android 5.0 of 6.0?'
    Met de grote hoeveelheid mobieltjes die android draaien "Samsung, Sony, Huawei, LG, Dogee" moet ik wel een bepaalde zekerheid gaan geven dat het op die platformen kan gaan werken.

    Hoe doen jullie het?

  2. #2
    Geen idee. Ik hen de combo Android / Delphi reeds lang opgegeven.

    Maar waarom niet
    QInsert.ParamByName('d').AsDateTime := now;
    ?

  3. #3
    De 'now' werd (in eens of vanaf 10.2 )vertaald naar een float value en toen kon ik het niet meer toevoegen in de database. Dus het is eigenlijk meer een ding om het van te voren al als String op te slaan ook zodat de formatting al gedaan is.

    Mag ik u vragen waarom je de combinatie van Delphi & android hebt opgegeven? In de tijd waar iedereen mobile wil zijn/worden zal de vraag hiervoor toch redelijk hoog liggen?

  4. #4
    Als veld d een DATETIME veld is (wat wel zo handig is) dan hoef je niets om te zetten naar string. Dan werkt .AsDateTime veel makkelijker.

    Verder gebruik je dd-mm-yyyy hh:mm:ss
    Dat moet je eigenlijk NOOIT zomaar doen.
    Als je een Android hebt die andere land-instellingen heeft (zoals dd/mm/yyyy of mm-dd-yyyy of mm/dd/yyyy) dan gaat het dus mis.
    Je moet dan eigenlijk altijd werken met een universele datum-notatie yyyy-mm-dd.
    Maar zoals gezegd... dat laten regelen door het veld/database zelf is veel makkelijker.


    Delphi & Android heb ik opgegeven omdat ik dit jaar nogal wat dingen tegengekomen ben die je met Delphi niet goed voor elkaar krijgt. Delphi loopt altijd achter de SDK van Android aan en als je zelf met JNI wrappers moet gaan werken... nee, er loopt dan van alles mis. Tevens is er maar een klein percentage met de combinatie Delphi/Android bezig. Als je op internet wilt zoeken dan kom je eigenlijk alleen maar java/c++ voorbeelden tegen. Als je dan een probleem hebt... probeer dan maar eens de juiste hulp te krijgen.

    Voor Android werk ik nu zelf in PHP/JQuery mobile (werkt dan ook op iPhone/iPad). En als ik iets specifieks moet hebben dan gebruik ik gewoon Android Studio. Tik je probleem in Google in en je hebt gelijk een voorbeeld te pakken wat je ook echt werkend kunt krijgen (anders dan met Delphi waar je dus oneindig mee moet klungelen).

    (Nee, die plank met Firemonkey/Delphi hebben ze wat mij betreft behoorlijk mis geslagen)

  5. #5
    Ik ben zelf ook geen fan van firemonkey.. het gedoe enkel om alles aan de praat te krijgen, lukt het in Android studio 10x zo snel.. meer hulp beschikbaar en meer mogelijk is mijn mening..

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •