Results 1 to 5 of 5

Thread: Email restricties ontvanger, cc, bcc

  1. #1

    Email restricties ontvanger, cc, bcc

    Hallo hallo,

    Allereerst de beste wensen voor 2018! Dat het een mooi jaar mag worden.

    Is het bij email toegestaan om hetzelfde email adres te gebruiken voor zowel de ontvanger, cc en bcc? Ik wil graag weten of ik dit scenario moet afvangen in mijn applicatie of dat ik het aan de eindgebruiker kan overlaten.

    Bij voorbaat dank!

  2. #2
    *+E13818MU01F0F* Norrit's Avatar
    Join Date
    Aug 2001
    Location
    Landgraaf
    Posts
    967
    Uhm, ik zou zeggen dat dit mag, maar om het zeker te weten moet ik het testen.
    Maar dat laatste zou je natuurlijk ook zelf even snel kunnen doen...
    Objective reality is a delirium caused by lack of alcohol in blood

  3. #3
    Het lijkt mij ook dat het geen probleem moet zijn, maar ik heb me wel vaker vergist

    Maar dat laatste zou je natuurlijk ook zelf even snel kunnen doen...
    Vanzelfsprekend heb ik het even getest maar dat het met mijn mailserver/client werkt, zegt natuurlijk niet dat het altijd werkt.

  4. #4
    Silly member NGLN's Avatar
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Werkendam
    Posts
    5,133
    Verwacht niet dat er officiële regels hiervoor zijn. Ik ken geen enkele e-mailclient die dit niet toestaat, of voor waarschuwt of anderszins ingrijpt.

    Je hebt het over "afvangen". Een eventuele exception afhandelen of vertalen voor de gebruiker zal lastig worden, aangezien je niet weet òf en dus welke exception je gaat krijgen. En het adres uit een (B)CC veld verwijderen lijkt me ook wat rigoreus. Ik zou me er geloof ik niet druk om maken, net zoals je dezelfde adressen meerdere keren in één veld kunt plaatsen. Het is aan de gebruiker.

    (En een real-case scenario: mijn collega en ik cc-en ál onze e-mails naar elkaar o.a. zodat we van elkaars projecten op de hoogte zijn. Dergelijke e-mails komen bij de ander in een aparte folder terecht, en dit is een geautomatiseerd proces, deels middels een Outlook-regel. Sommige binnenkomende e-mails worden rechtstreeks naar ons beide verstuurd (beide adressen in aan). Als ik daarop dan een reply-all doe, dan staat mijn collega in zowel aan als in cc, en dat zou ik zo willen houden.)
    (Sender as TNLDUser).Signature := 'Groeten van Albert';

  5. #5
    Ik zou me er geloof ik niet druk om maken
    Ik volg je advies graag op Voorlopig laat ik het zo en als het verkeerd gaat dan kijk ik wel verder!

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •