Results 1 to 4 of 4

Thread: Welke mappen op een OS X gebruiken?

  1. #1
    Senior Member ErikB's Avatar
    Join Date
    Aug 2010
    Location
    Biddinghuizen
    Posts
    509

    Welke mappen op een OS X gebruiken?

    Ik heb een FMX programma dat ik ook op een mac met OS X wil installeren.
    Op mijn ontwikkel computer is dat geen probleem via PAServer (gaat min of meer automatisch), maar als ik het op een andere Mac wil gaan zetten begin ik te twijfelen.
    Het gaat om de applicatie, een paar hulpbestanden ( .so en .cfg ) en een database (Firebird).
    In eerste instantie zou ik denken : de map "programma's ", maar waar laat ik dan de hulpprogramma's en de database.
    In eerste instantie gaan het om single-user, maar wil gaan uitbreiden zodat de database ook vanuit andere werkplekken benaderbaar hebben.

    Heb met Google gezocht, maar krijg geen eenduidig antwoord...

    Concreet dus de vraag:
    Welke mappen ga ik gebruiken ?
    Erik

  2. #2
    mov rax,marcov; push rax marcov's Avatar
    Join Date
    Apr 2004
    Location
    Ehv, Nl
    Posts
    10,357
    Alles in een bundle stoppen.

  3. #3
    Senior Member ErikB's Avatar
    Join Date
    Aug 2010
    Location
    Biddinghuizen
    Posts
    509
    OK Marco.

    "Mac-taal" is nieuw voor mij, maar met behulp van "bundle" heb ik het volgende gevonden:
    https://developer.apple.com/library/...00123i-CH1-SW1
    Mag ik aannemen dat ik de database daar niet in zet (waar dan wel?) ? Of kan je de database dan ook nog vinden vanaf een andere computer ?
    Erik

  4. #4
    mov rax,marcov; push rax marcov's Avatar
    Join Date
    Apr 2004
    Location
    Ehv, Nl
    Posts
    10,357
    Dat is een keus. Als je het wel doet, kopieer je met de bundle ook de db makkelijk naar een nieuwe computer. Waarom niet tenzij het echt multiuser is?

    Ik geloof dat je settings ook nog in /Users/username/Library/Preferences, en andere files in /Users/username/Library/Application Support kan stouwen, maar dat wordt geloof ik veel minder gedaan, want het maakt het in de appstore krijgen lastiger.

    Maar goed, alles wat ik weet is oud of van horen zeggen, ik heb in de periode 2005-2007 Mac eraan gegeven.

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •