Page 1 of 2 1 2 LastLast
Results 1 to 15 of 17

Thread: IDE Layout en meerdere monitoren

  1. #1

    IDE Layout en meerdere monitoren

    Hallo hallo,

    Het komt regelmatig voor dat ik twee instanties van de Delphi (Tokyo) IDE heb, draaien ieder op een aparte monitor. Wat me ontzettend irriteert is dat als ik mijn project run in de debugger van een IDE die (in niet debug mode) niet op de primaire monitor staat, deze tijdens het runnen verplaatst wordt naar mijn primaire monitor. Is er misschien een instelling waarmee ik dit kan voorkomen. Voor alle duidelijkheid ik heb het hier niet over mijn eigen applicatie de naar de primaire monitor springt, maar over de IDE zelf.

    Bij voorbaat dank!

  2. #2
    Nog niet opgevallen, in XE en XE8 heb ik dit gedrag niet. Lijkt te komen door een slechte multi-monitor support: https://community.embarcadero.com/an...ual-ide-issues

  3. #3
    Helaas ervaar ik hetzelfde probleem. Ik heb nog geen tijd gestoken in een oplossing. Wellicht kun je tijdens debug de IDE verplaatsen naar het gewenste scherm en de Debug Layout opnieuw opslaan? (Je blijft wel een verschil houden tussen Debug Layout en Default Layout wanneer je geen fullscreen van de IDE toepast)
    Onmogelijk... Is geen feit, maar een mening.

  4. #4
    Helaas, dat wordt niet onthouden. Wanneer het venster uit debug springt komt hij wel op zijn originele scherm terecht, maar debug gaat altijd naar het hoofdscherm.

  5. #5
    Marius
    Join Date
    Jul 2013
    Location
    Groningen
    Posts
    178
    Is dat ook het geval als je de debug desktop op <null> zet?

  6. #6
    Marius2 heeft de oplossing! Klik op het icoon 'Set debug desktop'. Een venster verschijnt waarin je de 'debug desktop' kunt instellen. Door de 'debug desktop' op '<null>' te zetten, blijft je interface onveranderd wanneer je debugt. Je kunt de 'debug desktop' ook gelijk zetten aan de 'current desktop'.
    Onmogelijk... Is geen feit, maar een mening.

  7. #7
    Marius2 heeft de oplossing!
    Dit helpt wel dat de IDE niet van monitor verspringt, maar het nadeel is dat je geen debug desktop krijgt. Zoals ik het zie zou je per profiel ook een debug desktop moeten kunnen zetten en dus niet globaal één debug desktop.

  8. #8
    Marius
    Join Date
    Jul 2013
    Location
    Groningen
    Posts
    178
    Ik heb nooit het voordeel van die debug desktop begrepen (of nuttig gevonden). Het wisselen naar debug desktop kost tamelijk veel tijd, het dll venster vertraagt het opstarten. Bovendien mag ik graag tijdens het debuggen de layout van formulieren, tab volgorde en andere bugs platslaan.

    Ben wel nel nieuwsgierig wat jullie ervaringen daarmee zijn.

  9. #9
    Ik zie er zeker de voordelen van. Het lijkt mij erg vervelend om steeds weer handmatig bepaalde windows te moeten openen, zoals WatchList en Local Variables.

  10. #10
    Marius
    Join Date
    Jul 2013
    Location
    Groningen
    Posts
    178
    Maar uiteraard! Daarom staan deze bij mij consequent op een 2e (of 3e) scherm (call stack, watches en search results). En een aardig stukje groter dan 'standaard' want dat gefriemel in kleine venstertjes schiet ook niet echt op.

  11. #11
    Zelf gebruik ik 3 schermen, 2 horizontaal en 1 verticaal. Ik heb alleen vaak meerdere IDE's openstaan waardoor het toch wel handig zou zijn om geen windows te zien die je niet nodig hebt. Vaak staat er naast de IDE ook nog iets van een database tool open.

    Ik heb een tijdje geprobeerd om iedere IDE een eigen desktop te geven en te switchen met Windows + Tab, maar dat vond ik toch wat minder fijn werken.

  12. #12
    Heb je in tussen een oplossing gevonden?
    Onmogelijk... Is geen feit, maar een mening.

  13. #13
    Niet echt. Soms is het makkelijker om in Windows een extra bureaublad aan te maken en daartussen te switchen en soms laat ik het gewoon zoals het is. Ik zag dat in de aankomende versie (Rio) als ik me niet vergis de IDE aardig onder handen is genomen, dus hopelijk zit deze functionaliteit daarin.

  14. #14
    Senior Member ErikB's Avatar
    Join Date
    Aug 2010
    Location
    Biddinghuizen
    Posts
    509
    ik gebruik VMWare.
    ik heb 2 schermen, waarop ik elk een sessie start. Daarvan is er eentje een Windows7 omgeving en één een Windos10Pro
    naar believen kan ik meer sessies openen, die ik via een tab kan kiezen ( maar 2 is voor mij ruim voldoende )
    Erik

  15. #15
    @ErikB: Wat verandert VMWare aan het debug dilemma?
    Onmogelijk... Is geen feit, maar een mening.

Page 1 of 2 1 2 LastLast

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •