Results 1 to 4 of 4

Thread: Modelmaker Code Explorer

  1. #1

    Modelmaker Code Explorer

    Hallo hallo,

    Sinds een tijdje gebruik ik Code Explorer van Modelmaker en ik baal ervan dat ik het niet veel eerder ben gaan gebruiken. Dus ben je op zoek naar een tool om je productiviteit te verhogen, dan is dit zeker een aanrader en voor de prijs hoef je het niet te laten. Je kunt onder andere:

    Makkelijk properties toevoegen met Getter en Setter of alleen met een Field of elke andere combi.

    Syncen tussen Declaratie en implementatie

    Parameters toevoegen/hernoemen

    Methodes vanuit een interface toevoegen aan een class.

    Kopiëren en plakken van methodes tussen klassen. Erg makkelijk als je er achterkomt dat een methode toch in een andere klasse of unit thuis hoort.

    Sorteren van je Methodes, Fields e.d.

    Visibility veranderen is appeltje eitje.

    De structure view van code explorer werkt echt veel fijner dan de standaard structere view. Zo kun je bijvoorbeeld bepaalde methodes favoriet maken, bepaalde visibilty verbergen, sorteren.


    p.s. Ik ben geen affiliate of iets dergelijks.

  2. #2
    Fornicatorus Formicidae VideoRipper's Avatar
    Join Date
    Mar 2005
    Location
    Vicus Saltus Orientalem
    Posts
    5,708
    Een aantal zaken in ModelMaker kunnen in de standaard Delphi al (ook al in oudere versies),
    zoals auto Getter/Setter (zit onder finish class), hernoemen van parameters (zit onder refactor),
    maar in de Delphi IDE werkt het allemaal net niet zo handig (genoeg) of zeer omslachtig.

    Mijn ex-collega was altijd lyrisch over ModelMaker, ikzelf ben er nooit zo'n fan van geweest.
    Smaken verschillen, denk ik.
    TMemoryLeak.Create(Nil);

  3. #3
    John Kuiper
    Join Date
    Apr 2007
    Location
    Almere
    Posts
    8,747
    Syncen tussen Declaratie en implementatie
    Is vanaf D10
    Delphi is great. Lazarus is more powerfull

  4. #4
    Lees net dat modelmaker ermee gaat stoppen. De code explorer is nu gratis te gebruiken. De overige tools lijken niet beschikbaar te komen. Heb er een week of zes geleden nog 100€ voor gelapt

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •