Page 1 of 2 1 2 LastLast
Results 1 to 15 of 19

Thread: VM windows steeds trager

  1. #1
    John Kuiper
    Join Date
    Apr 2007
    Location
    Almere
    Posts
    8,747

    VM windows steeds trager

    Het lijkt wel of elke creators update mijn VM trager maakt. Pas staat die van april 2018 er op, maar het start allemaal niet zo snel op. Nu heb ik geen SSD, maar weet zeker dat een jaar geleden, voor de fall update, deze niet zo traag was.

    Ik wil eigenlijk niet eens die updates.
    Delphi is great. Lazarus is more powerfull

  2. #2
    Die updates zijn toch fijn... kun je precies zien welke onverwachte bugs er weer geïntroduceerd worden

    Zo kom ik er nét achter dat met de 1803 update een executable geladen vanaf een SMB1 share, je geen netwerk toegang meer krijgt

    Ik heb zelf geen SMB1 meer draaien op mijn Linux maar 2 van mijn klanten nog wel.

  3. #3
    mov rax,marcov; push rax marcov's Avatar
    Join Date
    Apr 2004
    Location
    Ehv, Nl
    Posts
    10,357
    Elke windows 10 versie is trager, maar sommige maken sprongetjes. B.v. Anniversary edition was ook trager dan wat er voor kwam.

    Ik heb het vermoeden dat bij Creators update iets in de filesystem caching is veranderd. Operaties op een hoop files lijken trager. (alleen is het lastig dit te dubbelchecken)

  4. #4
    Senior Member
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Rotterdam
    Posts
    151
    SMB1 kun je in de windows features weer inschakelen. Vanwege "lekken"in SMB1 wordt het afgeraden dit nog actief te gebruiken. Maar bij interactie met XP en oudere systemen moet je het soms nog wel gebruiken.

  5. #5
    John Kuiper
    Join Date
    Apr 2007
    Location
    Almere
    Posts
    8,747
    Delphi is great. Lazarus is more powerfull

  6. #6
    Quote Originally Posted by Knollie View Post
    SMB1 kun je in de windows features weer inschakelen. Vanwege "lekken"in SMB1 wordt het afgeraden dit nog actief te gebruiken. Maar bij interactie met XP en oudere systemen moet je het soms nog wel gebruiken.
    Ja, ik weet dat SMB1 weer in te schakelen is.
    Maar zelfs als je dat doet dan wordt een .exe die je van die SMB1 share laadt, het toegang tot het netwerk ontzegt.
    Dat was voor 1803 niet zo.

    Of dit een "bug" is of een feature weet ik nog niet.

    Het is dus onmogelijk om met een .exe te werken die op een SMB1 staat (als die .exe toegang nodig heeft tot het netwerk).

  7. #7
    Leugens! Elke nieuwe Windows versie is sneller dan zijn voorganger! Wordt steeds plechtig beloofd en elke benchmark bewijst het.

    Ik gebruik mijn oude 8086 nu als Windows 10 terminal server voor 300 man.
    1+1=b

  8. #8
    mov rax,marcov; push rax marcov's Avatar
    Join Date
    Apr 2004
    Location
    Ehv, Nl
    Posts
    10,357
    Quote Originally Posted by GolezTrol View Post
    Leugens! Elke nieuwe Windows versie is sneller dan zijn voorganger! Wordt steeds plechtig beloofd en elke benchmark bewijst het.
    Dat elke versie trager wordt, is eigenlijk niet het nieuws natuurlijk. Het is meer dat sommigen meer vertragen dan anderen. En in feite moet je het update gebeuren nog apart timen. Dat verandert constant, en is een I/O-CPU mix, dus met name op HDD is dat wel merkbaar.

    Ik moet zeggen dat als Windows Update een i7-4770 of zo met alle cores voor een half uurtje bezig houdt zonder veel diskactiviteit, dat ik me echt afvraag wat ie dan uitspookt. Een beetje Delphi programmeur weet dat dat een shitload CPU is.

    Ik gebruik mijn oude 8086 nu als Windows 10 terminal server voor 300 man.
    Interessant. Waar heb je een 16-bits windows 10 vandaan. Hoe ziet de stapel extern geheugen eruit?

  9. #9
    Ik gebruik mijn oude 8086 nu als Windows 10 terminal server voor 300 man.
    Stoer. Was jij ook niet degene met internet geimplementeerd met postduiven?

  10. #10
    mov rax,marcov; push rax marcov's Avatar
    Join Date
    Apr 2004
    Location
    Ehv, Nl
    Posts
    10,357
    Quote Originally Posted by Benno View Post
    Stoer. Was jij ook niet degene met internet geimplementeerd met postduiven?
    Het waren "Avian Carriers". Postduiven was maar een voorbeeld. Al was pigeonprotocol wel de nickname :-)

    En hoewel Goleztrol achter " D. Waitzman" kan zitten, acht ik het in gezien de datum van 1990 niet waarschijnlijk :-)

  11. #11
    Ik was toen 12. Wat ik destijds programmeerde had wel ongeveer die efficiency. ;p

    Dat elke versie trager wordt, is eigenlijk niet het nieuws natuurlijk.
    Nee, inderdaad. En ik zou ook niet verwachten dat het sneller wordt. Toch is dat meermaals aangehaald in de propaganda. Met name de opstarttijd dan overigens, maar toch.

    Interessant. Waar heb je een 16-bits windows 10 vandaan. Hoe ziet de stapel extern geheugen eruit?
    Het is inmiddels zo snel dat het kan draaien op een emulator. Een raid van floppies doet de rest.
    1+1=b

  12. #12
    mov rax,marcov; push rax marcov's Avatar
    Join Date
    Apr 2004
    Location
    Ehv, Nl
    Posts
    10,357
    Quote Originally Posted by GolezTrol View Post
    Nee, inderdaad. En ik zou ook niet verwachten dat het sneller wordt. Toch is dat meermaals aangehaald in de propaganda. Met name de opstarttijd dan overigens, maar toch.
    Ook oud nieuws. Dat was destijds ook de truc met Windows XP (over Windows 2000). Opstarten sneller (zonder updates of hw door wat caching), rest trager.

    Het is inmiddels zo snel dat het kan draaien op een emulator. Een raid van floppies doet de rest.
    Wel paging naar floppy zal ook niet echt helpen. Aangezien de 8086 geen paging heeft :-)

  13. #13
    Donders! Ik ben betrapt. Het is niet echt waar.
    1+1=b

  14. #14
    Ik doelde eigenlijk op deze implementatie uit 2002 Marco

    https://www.cnet.com/news/pigeon-pow...-takes-flight/

  15. #15
    Fornicatorus Formicidae VideoRipper's Avatar
    Join Date
    Mar 2005
    Location
    Vicus Saltus Orientalem
    Posts
    5,708
    Quote Originally Posted by GolezTrol View Post
    Het is niet echt waar.
    Niet?

    Ik heb net voor €1200 een 8086 PC op eBay gekocht met jouw beweringen in het achterhoofd.
    TMemoryLeak.Create(Nil);

Page 1 of 2 1 2 LastLast

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •