Results 1 to 5 of 5

Thread: FPC 25 jaar

  1. #1
    mov rax,marcov; push rax marcov's Avatar
    Join Date
    Apr 2004
    Location
    Ehv, Nl
    Posts
    10,357

    FPC 25 jaar

    Het schijnt dat FPC vandaag 25 jaar is.

    Quote Originally Posted by Florian
    If my memory serves well, on 8th june 1993 I started with the current
    code base of FPC

  2. #2
    Fornicatorus Formicidae VideoRipper's Avatar
    Join Date
    Mar 2005
    Location
    Vicus Saltus Orientalem
    Posts
    5,708
    Click image for larger version. 

Name:	2bddc04c21f538e24896f95384b028de--birthday-fun-birthday-wishes.jpg 
Views:	75 
Size:	24.6 KB 
ID:	7781
    TMemoryLeak.Create(Nil);

  3. #3
    Ik heb er dit weekend wat op gedronken. Nèt niet lazarus geworden.
    Verrassend en verbluffend dat een 'amateur'project zo lang volhoudt en zo'n verrassend en verbluffend werkend resultaat heeft!

    Heel veel dank is verschuldigd aan het team van FPC en Lazarus ontwikkelaars.
    Houd het goede werk vol!
    Keep up the good work!
    Chapeau!

  4. #4
    mov rax,marcov; push rax marcov's Avatar
    Join Date
    Apr 2004
    Location
    Ehv, Nl
    Posts
    10,357
    De eerste jaren was het van Flo alleen, al zijn er vrienden uit die tijd die er ook wat aan gedaan hebben.

    Ik geloof dat het in 1995 publiek op internet ging (met de bulk van originele core (Jonas, Michael, Peter Pierre en Daniel ) snel erbij. Carl iets later geloof ik), en in maart 1997 heb ik er naar gekeken, en vanaf mei-juni moet ik er mee zijn gaan spelen.

    In eerste instantie alleen voor projecten die "veel" geheugen nodig hadden, en waar 16-bits compilers (Ik gebruikte toen Topspeed Modula2) omslachtig waren. Core heeft nog wat langer geduurd, laat 1999 of vroeg 2000 geloof ik. Origineel werkte ik veel aan het dos platform, maar later (1999+) aan de FreeBSD port, omdat ik cgi's voor mijn FreeBSD web account wilde schrijven (toen al webdevelopment, maar er is niet veel van gekomen behalve wat webcounters :-) De FreeBSD port was vlak na 1.0 (eind 2000) initieel af en geïntegreerd in toen nog CVS.

    In Mei 2000 werd ik op de uni student assistent bij systeembeheer om de NT4->win2000 migratie voor te bereiden. Ik had toen (vroeg 2000) een win2000 beta op mijn "workstation", en dos apps draaien erg traag onder win2000, dus heb ik alles redelijk snel naar win32 gemigreerd.

  5. #5
    Senior Member Wok's Avatar
    Join Date
    Dec 2002
    Location
    Alkmaar
    Posts
    2,085
    Zijn er nog ontwikkelaars van het eerste uur actief?
    Dan mogen die wel een een lintje krijgen 25jaar vrijwillig achter een beeldscherm.....
    10.4.2, Delphi2010, of Lazarus 2.2.0

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •