Results 1 to 9 of 9

Thread: TCustomTransparentControl en color

  1. #1

    TCustomTransparentControl en color

    Hallo hallo,

    Als basis voor het component dat ik aan het schrijven ben, gebruik ik een TCustomTransparentControl. Nu wil ik een property color maken en een property transparant. Als transparant false is wil ik dat het custom transparant control de kleur van de color property krijgt. Als de transparant property true is dan wil ik dat het transparant blijft en de color property dus genegeerd wordt. Het probleem is dat ik geen idee heb hoe ik terug moet naar transparant als ik de color property eenmaal gezet heb? Is er een transparante color of iets dergelijks?

    Bij voorbaat dank!

  2. #2

  3. #3
    Hoi Bart,

    dat had ik al geprobeerd, maar dan wordt het een zwarte kleur!

  4. #4
    Hoe zet je die kleur dan? Hoe krijg het object nu z'n kleur?
    1+1=b

  5. #5
    Momenteel zet ik dit in de constructor (om te testen) en dan wordt de kleur aangepast, maar terug naar transparant lukt niet.

    Code:
       
    Color := clGreen;
    Color := clNone;
    Dit gaat dus niet terug naar transparant.

  6. #6
    En wat is de kleur voordat je die naar clGreen zet? Is het misschien clDefault?
    1+1=b

  7. #7
    Anders zou het ook nog kunnen dat het zetten van de kleur iets anders triggert dat de transparency beínvloed.
    1+1=b

  8. #8
    Met het transparant zetten en houden van de TCustomTransparentControl, daar was iets mee. Ik heb ergens een oplossing. Hiervoor moet ik opzoek echter ben ik nu niet in de gelegenheid om te zoeken. Ik kijk zo snel mogelijk.

  9. #9
    Ben er inmiddels achter dat de clNone oplossing van Bart wel werkt. In mijn component heb ik op het TCustomTransparentControl echter ook een TScrollbox met ParentColor := True en dat geeft het probleem. Is hier iets aan te doen?

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •