Results 1 to 9 of 9

Thread: Filtereren messages IDE

  1. #1

    Filtereren messages IDE

    kan de titel niet aanpassen

    Hallo hallo,

    Is er misschien een plugin beschikbaar waarmee ik makkelijk messages in de messages window kan filteren?

    Bij voorbaat dank!
    Last edited by luigi; 28-Jun-18 at 22:59.

  2. #2
    Heb je daar dan zoveel meldingen staan?
    (jij zou dan heel wat stroopwafels moeten trakteren )

    Wil je meldingen er tussenuit weg hebben of wil je juist opgeven welke meldingen je wilt zien?

    Je kunt overigens alle meldingen kopiëren naar een editor om ze daarin te bekijken/filteren/zoeken.

    Verder heb je onder je Project options > Compiler options > Hints and Warnings nog de mogelijkheid om per hint en waarschuwing aan te geven of je die zichtbaar wilt hebben. Alleen is dat natuurlijk niet zo makkelijk uit en aan te zetten en dan moet je opnieuw compileren om het weer te verversen. Dus het is niet echt een "filter" die je actief kunt gebruiken.

    Ik weet niet of er third-party add-ons zijn die dit kunnen.

  3. #3
    Heb je daar dan zoveel meldingen staan?
    (jij zou dan heel wat stroopwafels moeten trakteren )
    Gelukkig werk ik alleen

    Als ik goed geïnformeerd ben dan is de stroopwafel regel alleen bij commits naar versiebeheer toch? Niet je lokale versie?

    Ik heb het namelijk redelijk vaak dat ik een functie schrijf en deze nog niet af is/geen result teruggeeft. Of dat ik hints krijg van een vars die niet gebruikt wordt, terwijl de code nog niet helemaal klaar is. Ik zou dit soort meldingen willen kunnen wegfilteren, zodat de meldingen die ik krijg relevant zijn voor dat moment.

  4. #4
    Ja, tijdens het werken kan ik me de hints en waarschuwingen wel voorstellen. Maar op een gegeven moment zal het productieklaar moeten zijn en dan komen de stroopwafels boven tafel Gelukkig alleen voor jezelf als je alleen werkt

    Je zou bovenin een unit die nog niet af is de hints uit kunnen zetten.
    Delphi Code:
    1. {$HINTS OFF}
    2. {$WARNINGS OFF}
    3. unit mijn_unit;

    Maar aan de andere kant zijn die juist wel weer fijn als je met die unit bezig bent.

  5. #5
    Misschien dat ik iets kan met de opentools api. Ik zet het op mijn veels te lange todo list

  6. #6
    Lijkt me heel moeilijk. Hoe zou een plugin moeten weten welke functie nog niet af is?
    En je wilt niet alle zelfde hints in alle units wegfilteren (want ze kunnen nuttig zijn).

    De {$HINTS OFF} en {$WARNINGS OFF} en {$xxx ON} kun je ook rond één functie zetten. Dat is er specifiek voor bedoeld om de hints en waarschuwingen voor een bepaald stukje code uit te schakelen. Ik denk dat je dat met een plugin niet zo makkelijk voor elkaar krijgt.

  7. #7
    Fornicatorus Formicidae VideoRipper's Avatar
    Join Date
    Mar 2005
    Location
    Vicus Saltus Orientalem
    Posts
    5,708
    Ik wil niet zeggen dat mijn manier beter is, maar hints en warnings werk ik altijd meteen weg
    (en introduceer ze niet), ook als ik nog met code bezig ben.

    Variabelen maak ik pas aan wanneer ik echt op dát deel van de code aanbelandt ben en ik zorg
    er altijd voor dat een resultaat van een functie in ieder geval bestaat: niet helemaal bovenaan
    in de functie (soms wel indien uiteindelijk beter), maar tijdens het opbouwen van een soort
    "Framework" binnen die functie.

    Als je het bovenstaande bewust volhoudt, dan helpen die hints en warnings je bij het vinden
    van dingen die je per ongeluk vergeten bent.

    En ja: ik werk ook helemaal alleen.
    TMemoryLeak.Create(Nil);

  8. #8
    Voor het overzicht is dat denk ik wel beter, maar het past niet echt binnen mijn manier van werken. Vaak maak ik al functies aan zonder deze direct te implementeren. Ook komt het regelmatig voor dat ik eerst nog een stuk andere code moet schrijven/aanpassen. Het lijkt met dan vervelend om code te moeten weghalen om alleen de warnings/hints te voorkomen. Hints en warnings zijn er natuurlijk niet voor niks, maar in dit soort gevallen wordt het er alleen maar onoverzichtelijk van en dan mis ik met enige regelmaat een warning die op dat moment wel relevant is.

    Het kan ook zijn dat ik mijn manier van werken moet aanpassen... Ook in verband met al die stroopwafels

  9. #9
    John Kuiper
    Join Date
    Apr 2007
    Location
    Almere
    Posts
    8,747
    Gelukkig hebben ze bij mij geen verstand van stroopwafels..... uh programmeren
    Delphi is great. Lazarus is more powerfull

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •