Results 1 to 7 of 7

Thread: APPDATA folder

  1. #1

    APPDATA folder

    Hallo hallo,

    In mijn applicatie wil ik wat bestanden wegschrijven naar de common_appdata en localappdata folders. Ik heb heb hier twee vragen over:

    1) Bestaan deze twee folders altijd en geldt dit ook voor de overige folder zoals CSIDL_MYVIDEO, CSIDL_COMMON_DOCUMENTS

    2) Kan ik hier altijd vanuit mijn applicatie naar schrijven, of zou ik in bijvoorbeeld mijn installer de eindgebruiker een pad moeten laten kiezen?

    Bij voorbaat dank!

  2. #2
    mov rax,marcov; push rax marcov's Avatar
    Join Date
    Apr 2004
    Location
    Ehv, Nl
    Posts
    10,357
    Configuratie is minder een probleem, maar in de huidige wereld van SSDs zou ik nooit data naar hdd schrijven zonder configuratie optie. Teveel mensen met een 128GB SSD +1TB HDD laptop. (incluis moi) die zuinig moeten zijn op hun C:

  3. #3
    Ik dacht dat de locaties van deze folders allemaal op windows niveau te regelen waren, maar dat blijkt onjuist. Het is dan zeker handig om bij grote hoeveelheden data, de eindgebruiker een locatie te laten kiezen. Maar mag ik er wel vanuit gaan dat deze mappen bestaan én dat ik er naar mag schrijven? Ik denk namelijk dat ik er wel voor kies om een klein config bestand in APPDATA op te nemen

  4. #4
    mov rax,marcov; push rax marcov's Avatar
    Join Date
    Apr 2004
    Location
    Ehv, Nl
    Posts
    10,357
    Ja, maar hou er rekening mee dat local appdata mogelijk na reboot weg is. Domeinen die relatief veel van het profiel op het netwerk hebben, kunnen daar lokaal wat files stouwen, maar bij opstart word dat vaak weggegooid.

  5. #5
    Wat zou dan de meest veilige map zijn om configuratie instellingen in op te slaan?

  6. #6
    Senior Member Wok's Avatar
    Join Date
    Dec 2002
    Location
    Alkmaar
    Posts
    2,085
    Zelf zet ik de data altijd in C:\ProgramData
    Licensie, code's en dat soort zaken gaan in de Registry
    10.4.2, Delphi2010, of Lazarus 2.2.0

  7. #7
    mov rax,marcov; push rax marcov's Avatar
    Join Date
    Apr 2004
    Location
    Ehv, Nl
    Posts
    10,357
    Als de info echt per user is, in het roaming gedeelte, dus CSIDL_APPDATA (= C:\Users\marco\AppData\Roaming hier)

    Indien per machine dan programdata oftewel CSIDL_COMMON_APPDATA, maar dit soort directories worden vaak leeggegooid in werkplaats delende omgevingen. Aan de andere kant is dan sowieso een nieuwe install actie nodig, dus misschien is dat niet zo erg.

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •