Results 1 to 6 of 6

Thread: Samengesteld component en res file

  1. #1

    Samengesteld component en res file

    Hallo hallo,

    Voor een samengesteld component dat ik aan het schrijven ben, maak ik o.a. gebruik van een TDBAdvGlowNavigator van TMS software. Deze TDBAdvGlowNavigator maakt gebruik van een resource file voor de iconen. Nu zie ik @designtime de TDBAdvGlowNavigator inclusief iconen, maar @runtime zijn deze niet meer zichtbaar?! Iemand een suggestie wat ik hier aan kan doen?


    Bij voorbaat dank!

  2. #2
    Waarschijnlijk heeft het met res files weinig te maken, maar ligt het aan het beschikbaar zijn van een window handle. Ik open een nieuw topic hierover.

  3. #3
    Senior Member Delphiwizard's Avatar
    Join Date
    Dec 2006
    Location
    België
    Posts
    160
    Heb je het probleem dan daadwerkelijk nog gevonden Luigi?
    Ik heb deze week een eigen componentje gemaakt waarin zelf afbeeldingen plaats, vandaar.

  4. #4
    Ik zou ook ff een call inschieten bij TMS. Hun support is meestal erg goed en snel.

  5. #5
    Ik zou ook ff een call inschieten bij TMS
    Ja dat heb ik ook gedaan, helaas zonder veel succes. Het DBAdvGlowNavigator component doet sowieso vreemd ook als ik het los op een form zet. Zowel bij Bruno van TMS als iemand anders konden het probleem niet reproduceren Heb geen idee in welke richting ik het moet zoeken. Iemand opperde dat het misschien een GDI probleem was, maar ik nog geen tijd gehad om uit te zoeken of het daar iets mee te maken kan hebben. Heb vanzelfsprekend ook even een nieuwe installatie gedaan van TMS (en handmatig gezocht op oude rotzooi), maar ook dit leek geen effect te hebben.

    Ik heb deze week een eigen componentje gemaakt waarin zelf afbeeldingen plaats, vandaar.
    Waarschijnlijk heb je van mijn probleem geen last, zeker niet als de afbeeldingen van jouw component zijn en niet van een subcomponent.

  6. #6
    Senior Member Delphiwizard's Avatar
    Join Date
    Dec 2006
    Location
    België
    Posts
    160
    Quote Originally Posted by luigi View Post
    Waarschijnlijk heb je van mijn probleem geen last, zeker niet als de afbeeldingen van jouw component zijn en niet van een subcomponent.
    Inderdaad, Ik heb gewoon afbeeldingen in een .dres bestand geplaats en via {$R '<package>.dres} geinclude, en uitgelezen via LoadFromResource.

    Jammer dat ik de tms components zelf niet heb, anders probeerde ik het wel eens, ik zou een trial kunnen installeren vermoed ik.

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •