Results 1 to 7 of 7

Thread: IOSSimulator op Windows 10 64

  1. #1
    John Kuiper
    Join Date
    Apr 2007
    Location
    Almere
    Posts
    8,747

    IOSSimulator op Windows 10 64

    Ik ben toch eens gaan kijken naar mobile oplossing met delphi. Als doel heb ik opgesteld om een app te maken mijn mijn boekenlijst. Ja, daar bestaan al apps voor, maar die kosten geld en ik als krenterige Nederlander wil daar(nu) niets voor betalen. Zelf uitproberen is net zo leuk.

    Maar goed. Ik heb zelf een IPhone5s met IOS 11. Maar ik wil niet meteen gaan deployen maar met de simulator aan het werk gaan. De PASever heb ik opgestart. Maar als ik een compile doe naar de IOS simulator, krijg ik de melding: Connection refused. Profile platform (iOSSimulator) does not match remote/host machine platform (Win64).

    Heb altijd gedacht dat de simulator zonder problemen kan werken. Maar blijkt toch anders te zijn.
    Is er iemand die de Simulator werkend heeft?
    Delphi is great. Lazarus is more powerfull

  2. #2
    Win64? Moet je die iOSSimulator niet op een Mac draaien?

    http://docwiki.embarcadero.com/RADSt..._iOS_Simulator

    iOS Simulator
    You'll need a Mac to develop for iOS, but you do not need an actual iOS device to get started since Xcode includes iOS Simulator that you can use to simulate various iOS devices and versions.
    https://macpgmr.github.io/ObjP/ObjP_Part6.html

  3. #3
    Dit gaat inderdaad niet lukken onder Windows! Er schijnt wel een soort mac cloud service te zijn die je kunt gebruiken, dan hoef je geen mac aan te schaffen als je die niet hebt.

    p.s.

    Ik vond het wel makkelijk om de target tijdens het ontwikkelen vaak op Windows te zetten ipv iOS, dan gaat runnen een stuk sneller. Van tijd tot tijd is het natuurlijk wel handig om de target op iOS te zetten.

  4. #4
    John Kuiper
    Join Date
    Apr 2007
    Location
    Almere
    Posts
    8,747
    Ik dacht dat het een soort simulator was, die je buiten een MAC kon zien hoe je app werkt. Dan snap ik die PAserver i.c.m. met de simulator niet. Ik zag trowens dat ik een foutmelding kreeg met het maken van de profiel. Die wordt in de map waar passerver aangemaakt. Ik zal voor de volgende een parameter mee geven, die een andere map selecteer voor de profiles.
    Delphi is great. Lazarus is more powerfull

  5. #5
    Nee, de PAserver (Platform Assistant Server) zorgt alleen voor de communicatie met een remote systeem (om daar het programma te draaien, b.v. voor Mac en iOS ontwikkeling). De iOS simulator zelf zal dan op de Mac draaien. Het maakt het er allemaal niet makkelijker op.

    Vandaar dat ik cross-platform in Delphi allang opgegeven heb. Mocht ik met een Mac willen spelen dan switch ik wel naar Lazarus (maar het hele gedoe met Mac en Xcode spreekt mij toch niet zo aan).

  6. #6
    IK weet niet of het nog kan, maar in het verleden kwam ik artikelen tegen waarbij je OSx gewoon kon draaien op virtualbox of vmware. Je zou daar eens op kunnen googlen.

    Zo bijzonder is die apple hardware ook weer niet, het is gewoon een veel te dure PC

  7. #7
    Fornicatorus Formicidae VideoRipper's Avatar
    Join Date
    Mar 2005
    Location
    Vicus Saltus Orientalem
    Posts
    5,708
    Quote Originally Posted by Benno View Post
    het is gewoon een veel te dure PC
    Maar wel mooi vormgegeven (als je van die stijl houdt).
    TMemoryLeak.Create(Nil);

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •