Hallo hallo,

In mijn applicatie heb ik één globale datamodule met diverse query componenten die gebruikt worden in bijna al mijn forms (form zijn niet modal, ik gebruik een tabbed document interface). Nu wil ik een query pas openen zodra het nodig is. In principe blijft de query dan open, zodat andere forms die gebruik maken van dezelfde query niet steeds opnieuw de query hoeven te openen. Ik zet per query wel een flag zodat ik weet wanneer een query niet meer de actuele data bevat en ik deze opnieuw moet openen/refreshen. De data in de queries bevatten suggesties die gebruikt worden in mijn edits. Dit is enigszins vergelijkbaar met suggesties in Google. Omdat het hier slechts om suggesties gaat, is het op zich niet strikt noodzakelijk om altijd de meest actuele data te hebben.

Omdat het aantal queries dat potentieel geopend moet worden voor vertraging kan zorgen en ik UI wel responsive wil houden, wil ik threads gaan gebruiken. Ik zit er al een tijdje over te filosoferen, maar ik heb nog niet het begin van een oplossingen en ik twijfel er zelfs aan of wat ik wil wel mogelijk is.

Heeft iemand suggesties, leesvoer of alternatieven die me iets verder kunnen helpen in mijn zoektocht naar een oplossing?

Bij voorbaat dank!