Results 1 to 8 of 8

Thread: Samengesteld component problemen na sluiten form

  1. #1

    Samengesteld component problemen na sluiten form

    Hallo hallo,

    Als ik het samengestelde component dat ik aan het schrijven ben op een form zet, dan ziet alles eruit zoals bedoeld. Sluit ik echter het form en heropen ik het form, dan ziet mijn component er niet uit @designtime (runtime is het wel goed). Het lijkt alsof de posities/zichtbaarheid van de subcomponenten "vergeten" wordt.

    Iemand een suggestie in welke hoek ik dit moet zoeken?

    Bijvoorbaat dank!

  2. #2
    Heb je de juiste properties gepublished?
    Want het lijkt erop dat je bepaalde properties niet opslaat en dat die bij het laden van de .dfm dus niet gezet worden.

    Zie vanaf pagina 3-11 (Storing and loading properties) in deze manual voor het maken van componenten.
    https://www.win.tue.nl/~wstomv/edu/d...itersGuide.pdf

  3. #3
    Heb je de juiste properties gepublished?
    Waarschijnlijk niet Na mijn create worden alle subcomponenten gepositioneerd in een methode, maar de nieuwe posities worden niet naar het dfm gestreamed. Is er ook een mogelijkheid om een methode uit te voeren nadat de component properties zijn opgehaald uit het dfm? Ik hoef niet perse de properties van de subcomponenten op te slaan.

  4. #4
    Om wat voor subcomponenten gaat het? Als het bijvoorbeeld panels zijn... Die kunnen nogal gevoelig zijn voor de volgorde waarin ze aangemaakt worden als je alignment gebruikt.

    Ook helpt het als je precies inventariseert wat het is wat er misgaat en welke waardes de properties krijgen.

    De create zou in ieder geval de plaats kunnen zijn dat je alles aanmaakt en goed zet.

  5. #5
    Je kan ook met DefineProperties de properties definieren en die streamen als onderdeel van het hoofdcomponent.
    1+1=b

  6. #6
    Senior Member
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Rotterdam
    Posts
    151
    In de OnPaint van je hoofdcomponent moet je zorgen dat de subcomponenten ook weer getekend worden. Hieraan zou je voorwaarde (csDesigning in ComponentState) kunnen toevoegen.

  7. #7
    Bedankt voor alle feedback! Zodra ik de oplossing heb, zal ik deze posten.

  8. #8
    Senior Member Delphiwizard's Avatar
    Join Date
    Dec 2006
    Location
    België
    Posts
    160
    Luigi, als je het niet vind stuur je de units maar eens naar me via e-mail, ik kijk dan wel eens in het weekend.

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •