Results 1 to 2 of 2

Thread: Mutex Vraag

Mutex Vraag

Ik heb een vraag over Mutex. Ik gebruik deze om een enkele instantie van mijn programma te draaien (zonder vcl, zonder venster). Dit programma monitort een aantal dingen, maar heeft geen zichtbaar venster. Om te voorkomen dat er meerdere instanties van opstarten gebruik ik een mutex. Dit werkt zeer goed, en hiermee voorkom ik dat er meerdere instanties tegelijk opstarten.

Nu wil ik deze Mutex vinden vanuit een andere applicatie, om te zien of er al een instantie draaiend is of dat deze opgestart moet worden. Maar ik kan deze mutex niet vinden vanuit een andere applicatie, enkel vanuit de 1e applicatie zelf.

Mis ik hier iets? Ik dacht dat een Mutex system wide was - dus 2 verschillende programma's kunnen niet dezelfde mutex naam delen? Dit klopt dus niet? Zijn er andere manieren om te zien of de applicatie draaiend is - buiten het opvragen van actieve processen en zoeken op exe naam?

Vraag heb ik zelf al kunnen beantwoorden. Heb de mutex als Global\ gezet.. en securityattributes toegevoegd zodat ook tussen gebruiker sessies maar 1 instantie kan uitgevoerd worden. Nu zou ik graag als er een instantie draaiend is deze kunnen sluiten door de gevonden Mutex. Is er een manier om de pid te vinden via de Mutex?

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Bookmarks