Results 1 to 2 of 2

Thread: Objectlist vs dataset

  1. #1
    John Kuiper
    Join Date
    Apr 2007
    Location
    Almere
    Posts
    8,747

    Objectlist vs dataset

    Ik ben bezig om een menustructuur op te bouwen op basis van een listview. Het is de bedoeling om 1 keer de hele menu uit te lezen en deze via het geheugen te 'bladeren'. Normaal gesproken maak ik gebruik van een memdataset. Die is al kant en klaar voor gebruik. Handig als je datacomponenten gebruik. Maar dat is hier niet het geval. Een memdataset zal dan veel functies/procedures bevatten, die niet nodig zijn. Daarvoor zal in de plaats een Objectlist gebruik kunnen maken, waarmee met een paar simpele procedures het menu kan worden doorlopen.

    Waar gaat jullie voorkeur uit: Objectlist of memdataset?

    Tijdens het googlen zag ik dit voorbij komen: https://blog.devart.com/use-virtuald...interface.html
    Ziet er best handig uit.
    Delphi is great. Lazarus is more powerfull

  2. #2
    mov rax,marcov; push rax marcov's Avatar
    Join Date
    Apr 2004
    Location
    Ehv, Nl
    Posts
    10,357
    Ik gebruik normaal objectlist, maar meestal komen mijn items voor dit soort dingen niet uit een database, maar uit XML configuratie.

    p.s. soms ook objectlist<>, maar de objectlist<> hebben geen gemeenschappelijke ancestor, wat het schrijven van algemene routines lastig maakt. Typecasten naar tobjectlist<tobject> kan, maar is niet echt elegant. Iemand die hier een oplossing voor heeft?

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •