Results 1 to 4 of 4

Thread: twordapplication word365

  1. #1
    Mieke Janson
    Join Date
    Apr 2005
    Location
    noordwijk
    Posts
    306

    twordapplication word365

    Goedenavond,

    Het is lang geleden dat ik nog eens een vraag gepost heb op dit forum. Fijn om te zien dat er nog zoveel activiteit is!

    Mijn vraag gaat om word-automation. Een klant van mij is overgegaan van office2010 naar office365. Nu is het probleem dat ik niet meer kan connecten via TWordapplication. Het statement:

    Wordapplication.connect;

    wordt niet uitgevoerd.... Wie weet hoe ik dat kan oplossen? Is er iets anders in office365? En zo ja, wat dan, en is dat dan nog wel compatible met lagere office-versies in mijn code?

    bvd,
    Mieke

  2. #2
    zo ver ik begrepen heb is de ouderwetse automation met word via com niet meer mogelijk. Hoe het dan wel zou moeten weet ik niet, maar ik gok dat je moet gaan grasduinen in de documentatie bij ms.

  3. #3
    Office365 is de hele suite en online gebeuren. Wil je automation doen dan zullen de gebruikers nog steeds de offline Office2016 moeten installeren. Hebben ze dat ook gedaan? Welke versie? 32bit? 64bit?

    Met Office2016 is CreateOleObject('Word.Application') nog wel mogelijk (met late binding). Wat is Wordapplication? Als dat het component van Delphi zelf is kun je misschien wel wat compatibility issues hebben. Die gebruikt volgens mij early binding met voorgedefinieerde objecten.
    Last edited by rvk; 06-Sep-18 at 23:16.

  4. #4
    Mieke Janson
    Join Date
    Apr 2005
    Location
    noordwijk
    Posts
    306
    Goedenmorgen,

    Dank voor de reacties. Office2016 staat zo te zien wel gewoon op de PC. 32 bit. TWordapplication is een standaard delphicomponent die ik al jaren gebruik (Rad studio XE5). Ik ga je tip uitproberen.

    mvg,
    Mieke

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •