Results 1 to 5 of 5

Thread: Hoe maak ik tool windows zoals in de IDE

Hybrid View

  1. #1

    Hoe maak ik tool windows zoals in de IDE

    Hallo hallo,

    In mijn applicatie wil ik tool windows maken die er in de basis hetzelfde uitzien als in de IDE. ook het gedrag wil ik graag hetzelfde hebben. Ik heb alleen geen idee hoe ze dit in de IDE gedaan hebben Is dit een standaard component, bijvoorbeeld een pagecontrol + forms? Wat ik in het bijzonder niet begrijp is wat er gebeurd als een tool window unpinned wordt. Het lijkt dan alsof dit window/panel (?) op een pagecontrol komt te staan. Iemand een idee hoe dit is opgebouwd in de IDE?

    Bij voorbaat dank!

  2. #2
    Als je WinSpy gebruikt kun je zien hoe de IDE een beetje in elkaar zit.
    Ik zie dat de docking panels bestaan uit een TEditorDockPanel.

    De TEditorDockPanel zelf is volgens mij geen standaard component.
    Maar hier hebben ze het over dat die inherited is van TDockableForm (in DockForm, DesignIDE.bpl).
    http://www.delphigroups.info/2/3/757130.html

    Tevens een voorbeeld
    http://www.devsuperpage.com/search/A...p?ArtID=354922

    Maar als je geen IDE plugin gaat maken denk ik dat je makkelijker uit bent met eigen docking componenten zoals JVCL Docking i.p.v. die van Delphi te gebruiken.

  3. #3
    Ik heb met een WinSpy variant gekeken hoe het is opgebouwd, maar vanwege de tijd heb ik toch besloten een standaard component van TMS te gebruiken. Helaas kun je de tool windows bij dit component niet op elkaar stapelen, zover ik weet(het is volgens Bruno in ieder geval geen ingebouwde functionaliteit). Volgens mijn informatie heeft DevExpress deze functionaliteit wel, maar dat heb ik helaas nog geen beschikking over.



    Bedank voor de hulp.

  4. #4
    Senior Member Delphiwizard's Avatar
    Join Date
    Dec 2006
    Location
    België
    Posts
    160
    Klopt Luigi, Devexpress heeft het wel, ik heb dit gebruikt in mijn eigen firebird db admin tool.

  5. #5
    Misschien toch maar een keer overstappen naar DevExpress. Het kost een paar centen, maar dan heb je ook wat

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •