Page 1 of 2 1 2 LastLast
Results 1 to 15 of 16

Thread: Lelijke InputQuery Tokyo

  1. #1

    Lelijke InputQuery Tokyo

    Sinds ik ben overgestapt naar Tokyo (free) ziet de InputQuery er niet zo uit als ik zou willen.
    Het invulvenster staat nu achter de omschrijvingsregel in plaats van eronder wat veel mooier staat.
    Kan dat anders?
    Click image for larger version. 

Name:	Input.jpg 
Views:	191 
Size:	47.5 KB 
ID:	7798

  2. #2
    Niet met de InputQuery, nee.
    Die is ergens van XE2 naar XE3 gewijzigd naar deze form (input achter de vraag).

    Vandaar dat ik de source van InputQuery() heb gepakt uit XE en mijn eigen MyInputQuery() gemaakt heb.

  3. #3
    Reader
    Join Date
    May 2002
    Location
    Holland
    Posts
    3,382
    Ja... Ik heb sinds een tijdje ook een eigen showmessage :-)

  4. #4
    @ rvk - Stom van mij maar de source van de oude versie heb ik niet meer.

    En > EricLang: Dat is leuk voor jou maar aan zo'n antwoord heb ik niet veel....

    (Sorry voor late reactie maar krijg geen email meldingen)

  5. #5
    Ik zal straks als ik weer achter de computer zit mijn versie PM'en.
    (Ik denk niet dat ik hem hier mag plaatsen omdat de meeste code van Delphi is.)

  6. #6
    Senior Member Wok's Avatar
    Join Date
    Dec 2002
    Location
    Alkmaar
    Posts
    2,085
    Als je een copy maakt en de property in de labeledit goed zet ben je al klaar denk ik.
    Name:  le.PNG
Views: 459
Size:  7.3 KB

    Peter
    10.4.2, Delphi2010, of Lazarus 2.2.0

  7. #7
    @ rvk - PM jij me maar want ik heb nog wel versies liggen maar die zijn van een onuitpakbaar 7zip formaat.
    Blijkbaar ben ik dan niet de enige die het niet mooi vindt...

    @ Wok - Ik zal er eens naar kijken Wok! Hangt ook af van de verdere mogelijkheden.
    Je leert er altijd weer wat van iets nieuws te proberen.

  8. #8
    Quote Originally Posted by Marieke View Post
    @ rvk - PM jij me maar...
    Blijkbaar heb jij in je profiel ingesteld geen PM te willen ontvangen van forumleden. Dus ik kan geen PM sturen tenzij je dat even open zet.

    Marieke heeft aangegeven geen priv?®-berichten te willen ontvangen of heeft geen toestemming om priv?®-berichten te ontvangen. Daarom kun je geen berichten aan hem/haar sturen.
    Of misschien heb je je mail-adres nooit bevestigd.

    Quote Originally Posted by Wok View Post
    Als je een copy maakt en de property in de labeledit goed zet ben je al klaar denk ik.
    De originele source gebruikt geen labeledit dus dat gaat niet zomaar lukken.
    Verder gebruikt de nieuwe source nogal wat hulp-procedures die je ook allemaal mee moet kopieren.

  9. #9
    Sorry - blijkbaar had ik hier nog een oud email adres staan - is inmiddels veranderd.
    PM sturen is en was ook mogelijk - was zeker net in de tijd dat ik het email adres veranderde.
    Last edited by Marieke; 15-Sep-18 at 17:55.

  10. #10
    Het is gelukt door een oudere code te implementeren.
    Bedankt voor de reply's!

  11. #11
    Hoe kan dit? Ik heb in 2 prog's exact dezelfde unit met de code voor myInputQuery en toch zijn ze niet even breed!
    Name:  kweery.jpg
Views: 414
Size:  49.0 KB

  12. #12
    Het lettertype is ook verschillend.
    Aks dit wel op dezelfde computer is moet je even kijken of je in één van de programma's het lettertype van TApplication wijzigt.

  13. #13
    Daar zou ik nog naar kunnen kijken - Het origineel in de oude versie is zelfs nog kleiner en inderdaad kleinere letters.

  14. #14
    De gegeven functie (en ik denk ook de nieuwe) pakt voor de dialog de font van Application.Mainform. Dus kijk even naar je mainform wat voor font er in de object inspector staat voor die tform.

    Een oude applicatie gemaakt met versie 7 o.i.d. heeft daar n.l. een andere font staan dan een nieuwe applicatie gemaakt met 10.2.

  15. #15
    Ik had al eens gekeken en blijkbaar niet goed want dat had wel het gewenste effect.

Page 1 of 2 1 2 LastLast

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Tags for this Thread

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •