Results 1 to 5 of 5

Thread: TRichview for Lazarus

  1. #1
    mov rax,marcov; push rax marcov's Avatar
    Join Date
    Apr 2004
    Location
    Ehv, Nl
    Posts
    10,357

    TRichview for Lazarus

    Weer een commercieel componentje erbij, nu devexpress nog :-)

    TRichview is er nu ook voor Lazarus LCL (win32/win64): https://www.trichview.com/
    Last edited by marcov; 11-Sep-18 at 15:44.

  2. #2
    John Kuiper
    Join Date
    Apr 2007
    Location
    Almere
    Posts
    8,747
    Goed nieuws. Maar dit baart mij toch zorgen:
    RichViewActions 7.2 are compatible with Lazarus (Free Pascal). They can be used to create user interface for a rich text editor in 32-bit and 64-bit Windows LCL framework.
    Lazarus is bedoeld om op verschillende OS te compileren, maar zie hier alleen Windows
    Delphi is great. Lazarus is more powerfull

  3. #3
    Quote Originally Posted by jkuiper View Post
    Lazarus is bedoeld om op verschillende OS te compileren, maar zie hier alleen Windows
    "is bedoeld"? Dan doe je Lazarus een beetje tekort. Natuurlijk is dat niet bedoeld om op verschillende OS te compileren. Het kan. Maar Lazarus is ook prima om gewoon Delphi te vervangen op Windows en dan heb je niets met Linux (of de andere OSen) te maken.

    Ik kan me ook voorstellen dat als ze net een framework geport hebben naar Lazarus dat het nog niet direct geschikt is voor cross-platform. Maar dat kan later altijd nog komen (als er voldoende vraag naar is).

  4. #4
    ik ken deze component niet, maar veel van die richview componenten zijn afhankelijk van de richview in windows. Denk dat we het vaker zullen gaan zien, wat op zich niet slecht hoeft te zijn.

  5. #5
    Quote Originally Posted by Benno View Post
    ik ken deze component niet, maar veel van die richview componenten zijn afhankelijk van de richview in windows.
    Deze is dat dus niet. Dus porten naar Linux zou op zich geen onmogelijkheid mogen zijn.

    TRichView is completely written in Delphi, it does not require external DLL or ActiveX files. It is not based on Microsoft RichEdit control. A registered version of the Package includes full source code.

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •