Results 1 to 2 of 2

Thread: Hoe iets 'zomaar' in de Application System Event Log schrijven?

  1. #1
    Stijn Sanders develyoy's Avatar
    Join Date
    Jun 2008
    Location
    GentBrugge, Belgi?½
    Posts
    1,046

    Hoe iets 'zomaar' in de Application System Event Log schrijven?

    Ik heb ontdekt dat een DLL van me mogelijk in uitzonderlijke omstandigheden een exception krijgt, die binnen mijn DLL niet correct wordt afgehandeld, en ook in de omvattende applicatie allesbehalve iets doet dat duidt op wat er in feite fout gaat.
    Een mogelijke oplossing is nog een extra try/except rond alles, maar dan? De foutmelding naar een UI sturen gaat niet want de DLL is bedoelt voor NT-services op servers waar meestal zelfs niemand is op ingelogd. Wegschrijven in een log file is ook geen mogelijkheid want voor veiligheidsredenen is het mogelijk dat de DLL helemaal nergens schrijf-rechten heeft.
    Dus dacht ik aan de Windows System Event Log.
    Ik herinner me van met NT-services te werken dat die met resource-lists werken, die standaard ontbreken, en je op alle meldingen een standaard boodschap gratis er bij krijgt dat de resources ontbreken en je dus van de rest van de foutmelding zelf aan de slag moet om uit te vissen wat het zou willen zeggen.
    Maar de vraag is dus of je helemaal los van een NT-service een foutmelding kan laten schrijven in naam van mijn DLL.
    Ik neem aan dat er een Windows API moet voor bestaan, maar op msdn.microsoft.com vind ik niet onmiddellijk wat je er voor zou moeten gebruiken...

  2. #2

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •