Results 1 to 3 of 3

Thread: MT 940 importeren

  1. #1

    MT 940 importeren

    Hallo hallo,

    Omdat ik een MT 940 import functie nodig heb voor mijn applicatie, ben ik me aan het inlezen inde materie. Er zijn echter een paar zaken die me niet helemaal duidelijk zijn. Ik zit met de volgende vragen

    1) Zoals ik het nu begrijp heeft ieder MT 940 één transactie referentie ( :20: ) maar in een bestand kunnen meerdere transactie/mutatiegegevens staan. Waar is de transactie referentie goed voor?

    2) Is er een ingebouwde referentie per transactie/mutatie?

    3) Heb je bij een MT 940 bestand altijd alle transacties/mutaties voor een hele dag, of kan het zijn dat ik 2 keer een MT 940 bestand over dezelfde periode opvraag en deze niet identiek zijn? Ik heb namelijk het vermoeden dat individuele transactie/mutaties niet uniek geïdentificeerd kunnen worden. Als ik weet dat bestanden altijd transacties van hele dagen bevat, dan weet ik een manier om duplicaten te voorkomen. Ik kan dan onderscheid maken tussen transacties/mutaties die er hetzelfde uitzien maar toch aparte transacties zijn en echte duplicaten.

    Bij voorbaat dank!

  2. #2
    1) Used by the Sender to unambiguously identify the message
    Kun je volgens mij niet zoveel mee want het bevat bij mij alleen de dag van export.

    2) Je bedoeld met mutaties waarschijnlijk de verschillende "Statement Lines".
    61 en 86 zijn allebei optioneel en bevatten dus gegevens van de bank.
    Maar dit kan dus per bank verschillen (hoewel er wel structuur in zit).
    Bij mij staat er in :61: overigens wel een "Customer Reference" in die uniek lijkt te zijn.

    3) Ik kan bij de bank alleen eigenlijk tot gisteren downloaden. Dus dan weet je dat de hele dag erbij zit.
    Maar ik denk dat dat voor MT940 in het algemeen niet een verplichting is.
    Je kunt aan je beginsaldo zien of het bestand "juist" begint.

    Als je echter 01-01-2018 tot/met 01-04-2018 download en daarna
    01-03-2018 tot/met 01-07-2018 dan heb je inderdaad dubbele gegevens.

    http://www.sepaforcorporates.com/swi...rmat-overview/
    https://www.rabobank.com/en/images/f...uctured-en.pdf

  3. #3
    Je bedoeld met mutaties waarschijnlijk de verschillende "Statement Lines".
    Ja inderdaad.

    Je kunt aan je beginsaldo zien of het bestand "juist" begint.
    Volgens mij zijn hier ook uitzonderingen op. Als ik me niet vergis klopt het saldo bij Mollie (online betaal provider) niet of niet altijd.

    Ik heb besloten dat ik de "tot gisteren" restrictie zelf ga inbouwen om er zeker van te zijn dat ik hele dagen heb. Of het echt zo is weet ik niet 100% zeker, maar ik ga ervan uit dat ik dan alle statement lines van een bepaalde periode heb en dat er dus niks bijkomt.

    Nogmaals bedankt voor je hulp!

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •