Page 4 of 4 FirstFirst ... 2 3 4
Results 46 to 49 of 49

Thread: Conversie VBA naar Delphi (MortonCode)

  1. #46
    Kijk, elke keer een stapje (nou ja, STAP ) vooruit

    Die 600.000x Application.ProcessMessages was natuurlijk ook niet echt nodig
    Je kunt volstaan om elke 100 regels de progressbalk te updaten.
    Gebruik daar dan overigens niet RootNodeCount voor (want die blijft denk ik gewoon 0 door die beginupdate) maar gebruik de interne counter (bijvoorbeeld die SLCounter counter voor de stringlist).

    Delphi Code:
    1. if SLCounter mod 100 = 0 then FormMain.UpdateStatusBarImported(SLCounter.ToString);

    Wat was overigens de reden van het gebruik van de ListView? Was een TStringGrid niet veel makkelijker? Of heb je echt die node-informatie-record nodig? (omdat alles toch in de stringgrid stond leek me dat niet echt noodzakelijk)

    De standaard TListView is ook vele vele vele malen langzamer dan een TStringGrid.
    (Hoewel het kan zijn dat de TStringGrid wel weer langzamer is dan de VirtualListView)

  2. #47
    Tijd bijhouden, en alleen als er een seconde verstreken is de UI updaten.
    1+1=b

  3. #48
    Win32.Trojan.Heur.Herby
    Join Date
    Dec 2003
    Location
    Nuenen of all places
    Posts
    289
    Thanks, goed idee, zat zelf te denken bij iedere 1000 lines, maarja dan update ie nog steeds 41x.

    Ik zal het eens laten bezinken, ben al erg blij dat het al zo snel gaat

  4. #49
    De reden dat ik het op tijd zou doen i.p.v. op aantal, is dat het met aantallen lastig is om de juiste waarde te vinden. Is het te klein, dan update je de UI te vaak. Bovendien zijn labels toch niet leesbaar als je ze 20 keer per seconde updatet. Ook ben je dan ineens afhankelijk van de snelheid van de PC. Door een tijd te kiezen (1 sec is arbitrair, maak dat gerust nog iets kleiner), kan je het precies afstemmen op je wensen.
    1+1=b

Page 4 of 4 FirstFirst ... 2 3 4

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •