Results 1 to 15 of 15

Thread: DBCtrlGrid alternatief

  1. #1

    DBCtrlGrid alternatief

    Hallo hallo,

    Weet iemand een alternatief voor het DBCtrlGrid component of een manier om hetzelfde te bereiken?

    Bij voorbaat dank!

  2. #2

  3. #3
    John Kuiper
    Join Date
    Apr 2007
    Location
    Almere
    Posts
    8,747
    Ziet er goed uit en de prijs is ook redelijk. Echter zie ik op de site geen alternatief voor dbctrlgrid
    Delphi is great. Lazarus is more powerfull

  4. #4
    Welk van deze componenten zou dan een alternatief zijn voor de DBCtrlGrid?

  5. #5
    John Kuiper
    Join Date
    Apr 2007
    Location
    Almere
    Posts
    8,747
    Niet. Al deze componenten zijn lineair opgebouwd zonder componenten.
    Mischien dat mrniceguy het kan uitleggen welk component daarvoor geschikt is.


    Lazarus heeft deze site https://www.mwasoftware.co.uk/db-control-grid

    Echter wordt deze niet door dat bedrijf voor Delphi ondersteund.

    Uit mijn hoofd heeft TMS software zo'n component een keer gemaakt. Kan het alleen nu niet vinden op de site.
    Delphi is great. Lazarus is more powerfull

  6. #6
    Quote Originally Posted by luigi View Post
    Weet iemand een alternatief voor het DBCtrlGrid component of een manier om hetzelfde te bereiken?
    Misschien is het dan ook handig om te vertellen waarom TDBCtrlGrid zelf niet voldoet?
    Wat wil je bereiken wat je daar niet mee kan bereiken?

  7. #7
    Ik was in de veronderstelling dat daar ook een dergelijk component verkrijgbaar was

  8. #8

  9. #9
    Misschien is het dan ook handig om te vertellen waarom TDBCtrlGrid zelf niet voldoet?
    DBCtrlGrid voldoet niet omdat de scrollbar niet weg te halen was (iig niet standaard bij mijn weten) en dat het ook een beetje een vreemd control is. Ik heb het in het verleden wel is gebruikt, maar niet alle componenten kun je gebruiken in combinatie met DBCtrlGrid als ik het mij goed herinner.

    Inmiddels heb ik een oplossing met een Devexpress grid die goed is. Mochten iemand geïnteresseerd zijn, dan kun je het antwoord hier vinden.

  10. #10
    Quote Originally Posted by luigi View Post
    DBCtrlGrid voldoet niet omdat de scrollbar niet weg te halen was (iig niet standaard bij mijn weten)...
    Lijkt mij niet zo moeilijk als dit zou werken: http://www.delphipages.com/forum/sho...d.php?t=133067

    Maar goed... dat helpt niet tegen het "vreemd" zijn van het control.

  11. #11
    Reader
    Join Date
    May 2002
    Location
    Holland
    Posts
    3,382
    dbcontrolgrid is een k*tcontrol.
    Zelf iets fabriceren lijkt mij het meest flexibel: controls (@runtime) op een scrollbox voldoet vaak goed.

  12. #12
    Fornicatorus Formicidae VideoRipper's Avatar
    Join Date
    Mar 2005
    Location
    Vicus Saltus Orientalem
    Posts
    5,708
    Een TDBCtrlGrid gaat inderdaad niet goed om met oa. TDBImage (alle images in het grid krijgen
    het plaatje van de eerste), maar om deze bugs is relatief eenvoudig heen te werken.

    Het is jaren geleden dat ik dit component gebruikt heb, dus mijn kennis is wat gedateerd.
    TMemoryLeak.Create(Nil);

  13. #13
    Stijn Sanders develyoy's Avatar
    Join Date
    Jun 2008
    Location
    GentBrugge, Belgi?½
    Posts
    1,046
    Als het wat mag kosten zijn daar DevExpress QuantumExpressGrid en TMS TDBAdvGrid

  14. #14
    De oplossing met DevExpress stond er al

  15. #15
    Senior Member Delphiwizard's Avatar
    Join Date
    Dec 2006
    Location
    België
    Posts
    160
    Luigi, je gebruikt nu een DbLayout gridview zoals ik lees, probeer zeker ook eens de 'ExplorerView', die vind ik persoonlijk ook heel handig, en zeker om afbeeldingen te tonen.

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •