Results 1 to 6 of 6

Thread: Psd2

  1. #1
    Senior Member ErikB's Avatar
    Join Date
    Aug 2010
    Location
    Biddinghuizen
    Posts
    509

    Psd2

    Heeft iemand zich al verdiept in PSD2 ?

    Het gaat mij om het inlezen van banktransacties in de boekhouding. Het "oude" MT940 formaat inlezen is geen probleem, maar dit nieuwe PSD2 zou voor een directe koppeling met de bank moeten zorgen.

    ik ben benieuwd ...
    Erik

  2. #2
    Nog niet in verdiept.
    Ik geloof wel dat je als bedrijf een vergunning nodig hebt van de DNB om die gegevens te mogen raadplegen.

  3. #3
    Reader
    Join Date
    May 2002
    Location
    Holland
    Posts
    3,382
    Nog nooit van gehoord. Ik zal eens rondneuzen. Ik ben nu afhankelijk van CSV :-)

  4. #4
    https://www.consumentenbond.nl/betaalrekening/psd2
    Toegang tot betaalrekening door derde partijen
    Vooral over één van de wijzigingen is veel te doen; banken zijn verplicht om derde partijen toegang te geven tot de betaalrekening van hun klanten, mits:

    *) de klant daar zelf toestemming voor geeft aan zijn bank;
    *) dit gaat per aanbieder (derde partij): consumenten die een partij toestemming geven, geven dat alleen aan die ene partij.
    *) de derde partij een vergunning heeft van de DNB of een andere toezichthouder uit de Europese Unie.

    Een voorbeeld van zo’n derde partij is een bedrijf dat digitale huishoudboekjes aanbiedt. Zo’n partij heeft dan direct toegang tot je betaalgegevens, ook als je rekeningen bij meerdere banken hebt. Zo kun je een totaaloverzicht krijgen van al je inkomsten en uitgaven.

    Welke nieuwe partijen diensten (bijvoorbeeld apps) gaan aanbieden die gebruikmaken van je betaalgegevens is nog niet bekend.

  5. #5
    Als er ontwikkelingen zijn, dan hoor ik dat graag. Ik lees nu .swi bestanden in Navision 5.0 Gaat prima, maar als PSD2 de norm wordt, dan gaan we mee.

    M.a.w. wie heeft er al enige ervaring mee?

    Groet, Robert

  6. #6
    Member
    Join Date
    Mar 2012
    Location
    Nederland
    Posts
    64
    Als je gebruik wilt gaan maken van PSD2 zal dat moeten via een PSD2 Provider. Je kan namelijk niet direct met banken communiceren, dan heb je een vergunning nodig van De Nederlandsche Bank. Een bekende provider in Nederland is Bizcuit, maar er zijn ook andere te vinden, een snelle google zoekopdracht gaf bijvoorbeeld Nordigen. Nadat je gekozen hebt voor een PSD2 Provider zal je daar een account moeten maken of partner moeten worden. Vervolgens kan je de koppeling gaan programmeren, dat werkt meestal via REST, authenticeren is via OAuth. Hoe de rest werkt zal afhangen van de provider. Bij Bizcuit kunnen klanten via onze software een account aanmaken en bankrekeningen toevoegen.

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •