Page 3 of 5 FirstFirst 1 2 3 4 5 LastLast
Results 31 to 45 of 66

Thread: Het Einde van Delphi?

  1. #31
    Quote Originally Posted by marcov View Post
    Dat is het probleem niet. Het probleem (in C althans, C# te lange geleden), is dat enkel = een assignment is. Ook in een while. Heerlijk voor bugs waar je honderd keer overleest.
    Dit compileert bij mij niet en geeft een waarschuwing, dus ik ken het probleem niet.

    C# Code:
    1. var x = 1;
    2.       do
    3.       {
    4.        
    5.       } while (x = 1);
    Marcel

  2. #32
    mov rax,marcov; push rax marcov's Avatar
    Join Date
    Apr 2004
    Location
    Ehv, Nl
    Posts
    10,357
    Als inline assignment niet kan, waarom heb je dan == nodig ?

  3. #33
    Senior Member
    Join Date
    Mar 2002
    Location
    Edam
    Posts
    426
    Quote Originally Posted by marcov View Post
    ....Heerlijk voor bugs waar je honderd keer overleest.
    ...code in roman vorm leest dan wel lekker weg maar hoe vloeiender de code hoe makkelijker je over de bugs heen leest... van die "ja duh, weet ik ook wel" stukjes waar later toch de fout in blijkt te zitten... in dat opzicht vind ik dat formele gedeclareer wel prettig, dwingt je om eens echt te kijken...

  4. #34
    mov rax,marcov; push rax marcov's Avatar
    Join Date
    Apr 2004
    Location
    Ehv, Nl
    Posts
    10,357
    Willem: dat is in feite de kern van de discussie, er zijn twee kampen. Degene die het zoveel gemakkelijker vinden, en die de onoverzichtelijkheid bagatelliseren, en het kamp (waar ik in zit) die het gemak sterk overdreven vind (vooral met IDE hulpjes), en dan meer voor de leesbaarheid gaat.

    Ik zit in de laatste.

    p.s. Goleztrol ik start declare var altijd met ctrl-alt-v (of -d in geval van een veld) De meeste popups staan uit.

  5. #35
    Senior Member Thaddy's Avatar
    Join Date
    Dec 2004
    Location
    Amsterdam
    Posts
    2,211
    Ja. Ook het probleem van het gebrek aan nested comments in Delphi wordt meteen opgelost als men over gaat op {}
    Werken aan Ansi support voor Windows is verspilde tijd, behalve voor historici.

  6. #36
    Als ik al in een kamp zit dan zit ik in het kamp "wordt de klant er blijer van?". Mijn doel is om een klant blij te maken en die maakt zich echt niet druk over welke taal ik daarvoor gebruik en of ik een := of een ==, of Javascript === gebruik. Het maakt mij echt niet zo heel veel uit, zolang ik maar het gereedschap heb om mijn vak uit te voeren. Het tikken van code is ook niet het grootste deel van dat vak.

    Wat ik maar vooral wil zeggen: gebruik waar je je lekker bij voelt want dat helpt uiteindelijk iedereen verder. In mijn rijtje dBase / Clipper / Delphi / C# heb ik me bij al die talen vooral lekker gevoeld en aangepast aan wijzigingen. Je hoeft de uitbreidingen toch niet te gebruiken, of heb ik daar ergens overheen gelezen?
    Marcel

  7. #37
    mov rax,marcov; push rax marcov's Avatar
    Join Date
    Apr 2004
    Location
    Ehv, Nl
    Posts
    10,357
    Quote Originally Posted by Marcel View Post
    Je hoeft de uitbreidingen toch niet te gebruiken, of heb ik daar ergens overheen gelezen?
    Ja. Als je b.v. geen inline assign WILT gebruiken, kan je het door een typo van == naar = in sommige {} talen toch doen.

    En daarnaast zit je ook nog met code van andere. Hoe meer features, hoe meer stijlen. Dat is op zich erger dan wat kleine nadelen van een stijl (en die "nadelen" zijn dan ook nog een kwestie van smaak)

  8. #38
    John Kuiper
    Join Date
    Apr 2007
    Location
    Almere
    Posts
    8,747
    Als men over gaat op {} wordt al mijn code niet meer compileerbaar !!!!!
    De meeste commentaar staat bij mij op {}.
    Delphi Code:
    1. {
    2.   Dit stukje code geeft aan wat it er mee kan doen.
    3.   Het geeft een resultaat terug wat vergelijkbaar is met A + B + C in een string
    4. }
    5. function driegetallen (const A, B, C : integer) :  string;
    6. begin
    7.   result := format('%d%d%d',[A,B,C])
    8. end;
    Compiler 10.2x en ouder : succes
    Compiler 10.3x en nieuwer : Error in line 2: can not find function Dit.
    Error in line 2: can not find function procedure.
    enz......
    Delphi is great. Lazarus is more powerfull

  9. #39
    Reader
    Join Date
    May 2002
    Location
    Holland
    Posts
    3,382
    { accolade discussion closed? }

  10. #40
    Fornicatorus Formicidae VideoRipper's Avatar
    Join Date
    Mar 2005
    Location
    Vicus Saltus Orientalem
    Posts
    5,708
    Nogmaals:
    Quote Originally Posted by VideoRipper View Post
    Even voor de duidelijkheid:

    Bovenstaande was sarcasme.
    deze mededeling ging over de accoladebewering die ik (als leugen) geponeerd had.
    TMemoryLeak.Create(Nil);

  11. #41
    Een aanvulling met een echte PAUSE zou erg welkom zijn.
    Eén die niet een loop uitvoert totdat SintJuttemis opgelopen is tot 100.000, maar één die werkelijk de CPU even niet gebruikt.

    Ter zijde: iemand nog een kopje koffie? Dan naar de koffiehoek...

  12. #42
    Quote Originally Posted by MaartenW View Post
    maar één die werkelijk de CPU even niet gebruikt.
    Sleep(INFINITE) ?

  13. #43
    dit soort discussies zul je blijven houden. De jeugd en sommige oudjes zijn vooral bezig met nieuwbouw. In dat geval is dat declareren vooraf en het nadenken over welk type iets moet zijn "administratieve overhead"

    Mensen zoals ik die veel bezig zijn met legacy onderhoud balen juist van dat gemak. Als je naar de life cycle van software kijkt zie je als eerste het belang van ontwerpen verdwijnen ("bouw er maar snel die nieuwe functionaliteit in, die ongeveer dit doet. Het pakket stopt toch binnenkort ...."). Dat binnenkort wordt al snel jaren (ik ken enkele gevallen > 10 jaar) waarbij steeds meer geknepen wordt op onderhoud maar nog wel support gegeven moet worden. In die gevallen zijn die "oh wat makkelijk" oplossingen een hel voor het onderhoud.

    Dus ook ik ben er niet echt blij mee, ook al zul je wat minder regels code krijgen. Gelukkig zijn we met het trackrecord van Embarcadero 2 jaar verder voordat het potentieel productierijp is. Hopen dat ze in de tussenliggende periode alsnog verstandig worden.

  14. #44
    mov rax,marcov; push rax marcov's Avatar
    Join Date
    Apr 2004
    Location
    Ehv, Nl
    Posts
    10,357
    Beperken tot de mobiele compiler of zo :-)

  15. #45
    John Kuiper
    Join Date
    Apr 2007
    Location
    Almere
    Posts
    8,747
    las op het lazarus forum de voetnoot van Thaddy:
    inline variables like in D10.3 are a bit like Brexit: if you are given the wrong information it sounds like a good idea. Every kid loves candy, but it makes you fat and your teeth will disappear.
    Ik vind het wel leuk.
    Delphi is great. Lazarus is more powerfull

Page 3 of 5 FirstFirst 1 2 3 4 5 LastLast

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •