Results 1 to 9 of 9

Thread: TDataSet vs gemaakte wijzigingen

  1. #1

    TDataSet vs gemaakte wijzigingen

    Kan iemand mij vertellen op welke manier ik de gemaakte wijzigingen in een TDataSet kan uitlezen? Met gemaakte wijzigingen doel ik op nieuwe records, aangepaste records en verwijderde records. Heeft de TDataSet een oplossing of dien ik zelf een lijstje bij te houden? Het doorlopen van een TDataSet om vervolgens TDataSet.Modified, ADataSet.Fields.OldValue en TDataSet.Fields.NewValue uit te lezen bieden geen soelaas. Alvast bedankt!
    Onmogelijk... Is geen feit, maar een mening.

  2. #2
    Fornicatorus Formicidae VideoRipper's Avatar
    Join Date
    Mar 2005
    Location
    Vicus Saltus Orientalem
    Posts
    5,708
    TDataSet is een redelijk abstracte klasse die van zichzelf niet heel veel doet (zeker niet qua wijzigingenbeheer).
    Wellicht dat je de protected method DataEvent() kunt overriden om de gewenste functionaliteit in te bouwen.
    TMemoryLeak.Create(Nil);

  3. #3
    of overstappen op delphi en kbmmemtable gebruiken .

    De clientdataset heeft trouwens ook versioning volgens mij, maar weet niet of je die in cbuilder hebt.

  4. #4
    De kbmmem table kan wat jij wilt en is ook los te koop voor 30$. Op de website staat dat ie ook geschikt is voor C++ , maar of dat in de praktijk ook zo is? Met die memtable kun je ook makkelijk en snel datasets kopiėren e.d. als het werkt onder C++ zeker de moeite waard.

  5. #5
    Quote Originally Posted by VideoRipper View Post
    TDataSet is een redelijk abstracte klasse die van zichzelf niet heel veel doet (zeker niet qua wijzigingenbeheer).
    Wellicht dat je de protected method DataEvent() kunt overriden om de gewenste functionaliteit in te bouwen.
    Bedankt, ik moet zelf dus een lijstje bij houden.

    Quote Originally Posted by Benno View Post
    of overstappen op delphi en kbmmemtable gebruiken .

    De clientdataset heeft trouwens ook versioning volgens mij, maar weet niet of je die in cbuilder hebt.
    Aangezien het einde van Delphi nadert en Delphi straks gewoon C++ is, kan ik beter even afwachten. De TClientDataSet is ook in C++ Builder aanwezig.

    Quote Originally Posted by luigi View Post
    De kbmmem table kan wat jij wilt en is ook los te koop voor 30$. Op de website staat dat ie ook geschikt is voor C++ , maar of dat in de praktijk ook zo is? Met die memtable kun je ook makkelijk en snel datasets kopiėren e.d. als het werkt onder C++ zeker de moeite waard.
    De ontwikkelaar van kbmmem geeft aan geen garanties voor kbmmem in C++ Builder te kunnen geven. Hij raadt zelfs aan om het niet te kopen anders had ik dit allang aangeschaft.


    Bedant voor jullie reacties. Op dit moment heb ik een TDataSet naar JSON REST en visa versa ontwikkeld. Ik zal een eigen oplossing maken.
    Onmogelijk... Is geen feit, maar een mening.

  6. #6
    Waar wil je het voor gaan gebruiken?

    Voldoet UpdateStatus niet?
    Of gaat het niet om een Client datasets? (waarom dan?).

    http://docwiki.embarcadero.com/RADSt...s_Are_Modified

  7. #7
    De ontwikkelaar van kbmmem geeft aan geen garanties voor kbmmem in C++ Builder te kunnen geven.
    Ik wist niet dat dit ook voor de memtable gold.

  8. #8
    TClientDataSet heeft dat zeker. Dat wordt onder andere gebruikt om wijzigingen bij te houden totdat je ApplyUpdates aanroept. Tot op zekere hoogte kan je daar ook wel bij als programmeur, maar hoe precies, dat weet ik niet.
    1+1=b

  9. #9
    kbmmemtable is nu in productie bij een aantal cpp gebruikers, dus of kim's uitspraak ook daarvoor gold weet ik niet. Voor kbmmw heb je wel issues, maar dat wist je al.

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •