Results 1 to 4 of 4

Thread: Apple notebook Air T2 Chip

  1. #1
    Senior Member Wok's Avatar
    Join Date
    Dec 2002
    Location
    Alkmaar
    Posts
    2,085

    Apple notebook Air T2 Chip

    Ik wil een fmx programma op Apple Notebook Air zetten.
    Nu is mij ter ore gekomen dat deze notebooks uitgerust zijn met een T2 Chip
    en alles wat niet door de ballotagecommissie van Apple komt kan niet geïnstalleerd worden.
    Hoe zit dat met Delphi gecompileerde producten ?
    Ik weet dat sommige virusscanners hier moeite mee hebben maar daar kan je altijd omheen werken.
    hoe zit dat met die T2 chip? is die werkelijk zo vervelend als met stelt?
    Wie kan hier iets zinnigs over schrijven.
    Ik heb nul ervaring met Apple producten en eigenlijk wil ik dat wel zou houden, maar ja....

    Peter
    10.4.2, Delphi2010, of Lazarus 2.2.0

  2. #2
    mov rax,marcov; push rax marcov's Avatar
    Join Date
    Apr 2004
    Location
    Ehv, Nl
    Posts
    10,357
    Van wat ik zag is wat er in de T2 chip zit gewoon een variant van secure boot (zoals op windows 8 en +).

    Helaas is die echter niet altijd uit te zetten bij apple. Maar van wat ik zag is het meer een "installeer willekeurige operating system" probleem (lees: Linux), dan een installeer applicatie X probleem.

    Het is overigens mogelijk fixable met een een firmware update. Een key die alternatieve bootmanagers toeliet is verwijderd. Maar ik geloof dat de firmware (die zelf natuurlijk wel gesigned moet zijn met de hardware-in-chip key) additionele keys kan toevoegen.

    Of dat gaat gebeuren is natuurlijk de vraag. Maar als je van dit soort "afwachten" politiek niet houdt, moet je gewoon bij Apple wegblijven.

  3. #3
    moet je gewoon bij Apple wegblijven.
    Dat is sowieso de verstandigste optie.

    Maar ja er zijn nog steeds een paar klanten in een slinkende groep die het gebruiker, dus .....

  4. #4
    mov rax,marcov; push rax marcov's Avatar
    Join Date
    Apr 2004
    Location
    Ehv, Nl
    Posts
    10,357
    Gebruikers zijn er zat, maar de meeste gebruiken het zoals Apple bedoelt; geadviseerde software gebruiken, en mond dichthouden.

    Met FPC/Lazarus merken we dat elke OS release, en elke toolchain update (XCode..) gedonder oplevert. Zelfs de echte oude Apple users lijken er moe van te worden. Apple en custom software gaat gewoon niet meer samen.

    In de "misc" groep gooien bij de pinguins die het maar met een webinterface moeten doen, en basta.

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •