Page 2 of 2 FirstFirst 1 2
Results 16 to 25 of 25

Thread: RAD Studio 10.3 Rio is er!

  1. #16
    Verder heb ik een gedelidde i9-7980XE (18 kernen / 36 threads) overclockt op 4.1Ghz - 4.6Ghz, 32GB RAM, Intel Optane 900P SSD. Om de boel nog sneller te maken gebruik ik PrimoCache en Intel Turbo Boost Max Technology 3.0.
    tja met cpp builder heb je die vast nodig

    Wij delphi mensen zijn al retesnel met een 4c8t machine

    Wel vette specs verder. Heb je voor je voeding nu een directe aansluiting op het hoogspanningsnet?

  2. #17
    Quote Originally Posted by benno View Post
    heb je voor je voeding nu een directe aansluiting op het hoogspanningsnet?
    ROFL

    (Waarom verandert de forum software mijn hoofdletters in kleine letters?)

  3. #18
    mov rax,marcov; push rax marcov's Avatar
    Join Date
    Apr 2004
    Location
    Ehv, Nl
    Posts
    10,357
    Tis leuk zulke super storage, maar is het niet wat overkill voor een development bak? Na één build zit alles in geheugen.

  4. #19
    Fornicatorus Formicidae VideoRipper's Avatar
    Join Date
    Mar 2005
    Location
    Vicus Saltus Orientalem
    Posts
    5,708
    Quote Originally Posted by Bart B View Post
    (Waarom verandert de forum software mijn hoofdletters in kleine letters?)
    Dat is een feature in sommige forumsoftware: een woord bestaande uit alleen hoofdletters wordt gezien als schreeuwen
    en dat is volgens de netiquette niet netjes (dit is een afkorting, maar dat ziet het algorithme niet).

    Het is er ook voor mensen die vergeten dat er ook zoiets als een Caps-lock bestaat (die uit kan, maar dan kunnen ze hun
    eigen teksten niet meer lezen op het 5" schermpje van hun mobieltje).
    TMemoryLeak.Create(Nil);

  5. #20
    Bedankt voor het antwoord.
    Enig idee waarom smiley codes terug werden vertaald zodat de letterlijke dubbele-punt-hoofdletter-D weer in te tekst verscheen i.p.v. de smiley?

    Bart

  6. #21
    Fornicatorus Formicidae VideoRipper's Avatar
    Join Date
    Mar 2005
    Location
    Vicus Saltus Orientalem
    Posts
    5,708
    Dan moet je het vinkje "Disable smilies in text" weghalen.
    Click image for larger version. 

Name:	forumopties.png 
Views:	79 
Size:	15.3 KB 
ID:	7833
    TMemoryLeak.Create(Nil);

  7. #22
    Quote Originally Posted by Benno View Post
    tja met cpp builder heb je die vast nodig

    Wij delphi mensen zijn al retesnel met een 4c8t machine

    Wel vette specs verder. Heb je voor je voeding nu een directe aansluiting op het hoogspanningsnet?
    Geen idee waarom je denkt dat C++ Builder deze configuratie nodig heeft. Ik heb deze machine nodig. Met deze PC bespaar ik aanzienlijk tijd. Met goed gereedschap is niks mis. Ik heb enkele omvangrijke projecten. Via TwineCompile is ook multicore te compileren, iets wat met Delphi dan weer niet kan. Dus met een Dual core zou jij uit kunnen en is jouw 4 core / 8 threads mogelijk ook overkill.

    Quote Originally Posted by marcov View Post
    Tis leuk zulke super storage, maar is het niet wat overkill voor een development bak? Na één build zit alles in geheugen.
    Wanneer ik deze PC alleen voor C++ Builder zou gebruiken dan zouden de HDD's overkill kunnen zijn maar ik doe meer dan alleen C++ Builder. Daarnaast zijn HDD's vaak de bottlenek in een configuratie. In mijn PC zal dat minder het geval zijn.

    Mijn configuratie is zorgvuldig samengesteld en er is goed nagedacht waarvoor ik de PC nodig heb. Ik wilde graag het maximale uit mijn PC persen zodat ik tijd bespaar. In het verleden heb ik met een i7 processor veel ergernissen gehad rondom wachttijden. Dat is nu voorbij.
    Onmogelijk... Is geen feit, maar een mening.

  8. #23
    John Kuiper
    Join Date
    Apr 2007
    Location
    Almere
    Posts
    8,747
    Record installatie. Op mijn huidige OS binnen 45 minuten (alleen 32 en 64 bits installatie).
    Delphi is great. Lazarus is more powerfull

  9. #24
    Senior Member Wok's Avatar
    Join Date
    Dec 2002
    Location
    Alkmaar
    Posts
    2,085
    Quote Originally Posted by PiSymbol View Post
    In het verleden heb ik met een i7 processor veel ergernissen gehad rondom wachttijden. Dat is nu voorbij.
    Hoeveel mS tijdwinst heb je nu dan :-)
    Ik vind de prijs/prestatie voor een I9 vooralsnog uit de pas lopen.
    Een tweede machine ernaast (i7 met een M2 512 Gb), dan heb je met teamviewer een minder kostbare oplossing.
    En wachttijden,.... ach dan kan je een bak koffie halen, of je RSI alarm aftikken

    Peter
    10.4.2, Delphi2010, of Lazarus 2.2.0

  10. #25
    mov rax,marcov; push rax marcov's Avatar
    Join Date
    Apr 2004
    Location
    Ehv, Nl
    Posts
    10,357
    Quote Originally Posted by PiSymbol View Post
    Geen idee waarom je denkt dat C++ Builder deze configuratie nodig heeft. Ik heb deze machine nodig. Met deze PC bespaar ik aanzienlijk tijd. Met goed gereedschap is niks mis. Ik heb enkele omvangrijke projecten. Via TwineCompile is ook multicore te compileren, iets wat met Delphi dan weer niet kan.
    Waarom niet? Als je groepjes units A B en C hebt. en b.v. B en C hangen van A af, maar niet van elkaar, kan je best parallel compilers opstarten. FPC systeem builds doen dit routinematig.

    Of vertikt de delphi compiler parallel op te starten? Dat is dan nieuw, want ik ben vrij zeker dat dit in D6/D7 tijden werkte (toen gebruikten we dat op een buildserver om packages parallel te bouwen).

    Het wordt niet veel gedaan want het is zo C-achtig, manual dependencies bijhouden :-)

Page 2 of 2 FirstFirst 1 2

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •