Page 1 of 2 1 2 LastLast
Results 1 to 15 of 25

Thread: RAD Studio 10.3 Rio is er!

  1. #1

    RAD Studio 10.3 Rio is er!

    We hebben fantastisch nieuws en dat willen we natuurlijk direct met jullie delen
    Zojuist is de 10.3 Rio versie beschikbaar gekomen. Via de onderstaande link kun je een introductie video bekijken én vind je de links naar de Webinstaller en de ISO.
    Deze links zijn te gebruiken voor ontwikkelaars met een actief onderhoudscontract om de 10.3 Rio versie te installeren!
    https://www.barnsten.com/nl/newsupda...ls?news_id=314

  2. #2
    Gefeliciteerd met deze release! Voor C++ Builder is een hoop veranderd. Binnenkort 10.3 Rio installeren. Ik hoop dat het schalen van de IDE (weer) werkt.
    Onmogelijk... Is geen feit, maar een mening.

  3. #3
    John Kuiper
    Join Date
    Apr 2007
    Location
    Almere
    Posts
    8,747
    wouw, dat is nog sneller dan mijn reseller een mail kan versturen over de nieuwe release (en die is er nog niet).

    Ik twijfel of ik deze versie installeer in mijn VM omgeving. VM Windows wordt steeds trager, omdanks het uitschakelen van verschillende tools. Voordeel is wel: een schone desktop voor mijzelf.

    Wie gebruikt er nog met veel voldoening een VM met Windows?
    Delphi is great. Lazarus is more powerfull

  4. #4
    Quote Originally Posted by jkuiper View Post
    Wie gebruikt er nog met veel voldoening een VM met Windows?
    Ik gebruik voor oude projecten vaak virtuele machines. Grote projecten onderhanden draai ik op mijn PC.

    Quote Originally Posted by PiSymbol View Post
    Ik hoop dat het schalen van de IDE (weer) werkt.
    "Hoop is uitgestelde teleurstelling".

    Schalen op een 32 inch 4K met 150% is in de IDE nog steeds wazig. Het overschrijven van de DPI instellingen voor een scherpe weergave d.m.v. een manifest werkt wel maar maakt een puinhoop van de IDE.

    Click image for larger version. 

Name:	Untitled-1.png 
Views:	120 
Size:	34.0 KB 
ID:	7829

    Click image for larger version. 

Name:	Untitled-2.jpg 
Views:	154 
Size:	92.3 KB 
ID:	7830

    Welke resolutie draaien jullie en schalen jullie daarbij?
    Last edited by PiSymbol; 22-Nov-18 at 11:56. Reason: Afbeelding toegevoegd
    Onmogelijk... Is geen feit, maar een mening.

  5. #5
    Senior Member Wok's Avatar
    Join Date
    Dec 2002
    Location
    Alkmaar
    Posts
    2,085
    Quote Originally Posted by jkuiper View Post
    Wie gebruikt er nog met veel voldoening een VM met Windows?
    Een kennis van mij draait op zijn laptop onder Linux zonder problemen 3 of 4 virtual machines, waarin je Windows XP, Windows7 en Windows 10 zonder traagheid kan laten draaien.
    10.4.2, Delphi2010, of Lazarus 2.2.0

  6. #6
    Senior Member ErikB's Avatar
    Join Date
    Aug 2010
    Location
    Biddinghuizen
    Posts
    509
    ik heb eerst op een MacPro gewerkt met Parallels vm's: één voor een Windows7 omgeving met Delphi 10.0 en een Windows10 met Delphi 10.2
    Ben sinds september over op een nieuwe Windows pc (i7 met 32 GB en SSD) en VMWare, ook hier weer twee virtual machines als boven.
    Ik gebruik twee 4k schermen op een resolutie van 2560x1440 met 100%, zowel de "hoofdpc" als ook beide virtual machines
    Geen wazige beelden en geen verknalde IDE (en geen gedonder meer met OS X )
    Erik

  7. #7
    Wanneer je een 4K scherm (3840x2160) instelt op 2560x1440 dan is je beeld sowieso wazig. (Of je scherm is geen 4K.)

    Verder heb ik een gedelidde i9-7980XE (18 kernen / 36 threads) overclockt op 4.1Ghz - 4.6Ghz, 32GB RAM, Intel Optane 900P SSD. Om de boel nog sneller te maken gebruik ik PrimoCache en Intel Turbo Boost Max Technology 3.0.

    Click image for larger version. 

Name:	Untitled-1.jpg 
Views:	133 
Size:	59.7 KB 
ID:	7831

    Virtuele machines werken feilloos echter alles wat je virtualiseert wordt trager.
    Onmogelijk... Is geen feit, maar een mening.

  8. #8
    Senior Member ErikB's Avatar
    Join Date
    Aug 2010
    Location
    Biddinghuizen
    Posts
    509
    Wanneer je een 4K scherm (3840x2160) instelt op 2560x1440 dan is je beeld sowieso wazig. (Of je scherm is geen 4K.)
    Daar heb ik helemaal geen last van, alles ziet er prima gestoken uit
    Erik

  9. #9
    Zou eigenlijk best fijn zijn als embarcadero gaat overstappen naar de technieken van deze eeuw als ze zo bang zijn voor illegaal gebruik.

    Heb je bijna de hele install doorlopen, kan de installer geen connectie maken met de servers van EMB. Retry (meerdere pogingen ook niet) De boel dus maar helemaal gedeinstalleerd, PC opnieuw gestart en een nieuwe poging. Nu lukt het de installer niet eens om een lijstje van te installeren componenten op te halen bij de vrienden van Embarcadero.

    Forums konden ze ook al niet in de lucht houden. Vraag me echt af intussen wat daar aan serverbeheer zit. Prutsers.

    Ga denk ik maar wachten met installeren tot 10.3.3 er is, dan zijn de ergste bugs er waarschijnlijk wel uit en zijn de servers afgekoeld

    <Frustmode kan weer uit>

  10. #10
    Senior Member ErikB's Avatar
    Join Date
    Aug 2010
    Location
    Biddinghuizen
    Posts
    509
    server overbelast, logisch als er 3 miljoen man opeens de nieuwe versie van 30 GB gaan downloaden
    Erik

  11. #11
    dat kun je toch verwachten .....

    Maar goed ze zullen hun achtergrond gebeuren nog wel in een datasnap oplossing hebben, die niet schaalbare troep.

    heel vaag, ik heb nu wel een delphi 10.3. Dat na een install-Uninstaal (inclusief registry)-en een installer die niet meer wil. Dus dat gaat nog wel een keer deinstalleren en installeren worden vrees ik.

  12. #12
    John Kuiper
    Join Date
    Apr 2007
    Location
    Almere
    Posts
    8,747
    Ik hoor het al. Wacht even met installeren. Maandag nieuwe poging.
    Delphi is great. Lazarus is more powerfull

  13. #13
    mov rax,marcov; push rax marcov's Avatar
    Join Date
    Apr 2004
    Location
    Ehv, Nl
    Posts
    10,357
    Let op dat machines ook trager zijn geworden. Met name oudere core 2000 en 3000 series hebben behoorlijke straf gekregen vanwege de verschillende bugs (Spectre/meltdown). Eenzelfde build is +/- 25% trager dan een jaar geleden. 6000 series machines hebben dit niet zo sterk (paar procent max), en volgens docs zouden 4000 serie dit ook niet moeten hebben, maar ik heb er geen om te testen.

    Het ergste is nog dat de 3000 serie de betreffende feature wel ondersteunt, maar niet binnen virtualisatie, dus maakt MS er geen gebruik van. De bugs raken vrijwel allemaal virtualisatie, dus de hits daar zullen nog wel erger zijn.

    Gelukkig is het black friday en heb ik een nieuwe machine besteld :-)

  14. #14
    mov rax,marcov; push rax marcov's Avatar
    Join Date
    Apr 2004
    Location
    Ehv, Nl
    Posts
    10,357
    Overigens de video op de barnsten site laat zich niet maximaliseren en is daardoor niet te bekijken.

    Toen ik echter de video bekeek direct op youtube, viel me dit op aan de nieuwe syntax:

    Delphi Code:
    1. procedure TForm1.blaat()
    2.  var j: integer = 10;   // STATIC initialized/globale variable ?
    3. begin
    4.   var j: integer = 10;   // lokale, geinitializeerde variable ?
    5. end;

    Hoezo verwarrend? De taal wordt echt een zootje zo.
    Last edited by marcov; 23-Nov-18 at 14:14.

  15. #15
    Senior Member
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Rotterdam
    Posts
    151
    Ja leuk die nieuwe versie, maar een fout die ze in 10.2 geïntroduceerd hebben zit er nog steeds in.

Page 1 of 2 1 2 LastLast

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •