Results 1 to 3 of 3

Thread: Apple provisioning profile

  1. #1

    Apple provisioning profile

    Ik heb de Delphi Rio trail versie geïnstalleerd om me eens te verdiepen in Firemonkey.
    Ik maak gebruik van een IMac en Windows met Delphi draai ik via een virtual machine (Parallels).

    Ik heb al eens met behulp van Xcode een app gemaakt en maakte hierbij gebruik van een test provisioning profile.
    Deze test provisioning profile is gratis en heeft als nadeel dat na 7 dagen de app niet meer bruikbaar is op je device.
    Zodra de 7 dagen zijn verstreken kun je de app nog wel aanklikken maar nadat de launch screen verschijnt stopt de app ermee.
    Verder levert mij deze test profile geen problemen op via Xcode.

    Nu probeer ik dus met behulp van Delphi Rio Architect een app te testen op de IPhone simulator.
    De icon verschijnt mooi op het scherm van de simulator maar zodra de launch screen is verschenen stopt de app ermee!

    Komt dit doordat ik een test provisioning profile gebruik of heeft het misschien een andere reden?

  2. #2
    Zit niet heel diep in de materie, maar een tijdje geleden wilde ik ook even testen hoe het ervoor stond met Mobile. De laatste keer dat ik het getest had was met XE5. Ik kreeg het in Tokyo ook niet voor elkaar, maar als ik het goed begrepen heb, ligt het aan de simulator van XCode. Het schijnt met een echt device wel goed te gaan. Ik heb dit echter (nog) niet geprobeerd.

  3. #3
    Ik had zelf al wel getest met zowel de simulator als met een echt device met als resultaat zoals in mijn eerste post beschreven een icon op het scherm maar zodra je er op klikt (opent) stopt de app direct na de launch screen.
    Ik kan in Rio wel zien dat de gegevens goed naar de device en simulator zijn verstuurd maar hij opent het appje dus niet.

    Lijkt me sterk dat er in de eerste versie van Rio al meteen een bug zit dus zoek ik het probleem bij mezelf

    Ik vind echter nergens een gegeven dat je niet een test versie van de provisioning profile mag gebruiken.
    Het lijkt me dat het daar wel ergens fout gaat maar heb liever een bevestiging van een expert.
    Bij Embarcadero en op internet vind ik niet het antwoord wat ik zoek.
    Wel kwam regelmatig Tokyo in opspraak met hetzelfde euvel maar dat is in een update van 18 juli 2018 verholpen.

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •