Results 1 to 8 of 8

Thread: langzame fileopen dialog

  1. #1
    Reader
    Join Date
    May 2002
    Location
    Holland
    Posts
    3,382

    langzame fileopen dialog

    Het viel mij op dat een fileopendialog.execute erg sloom is vanuit mijn delphi exe (bbbbbblop en hij is er).
    Een vergelijkbaar programma in C# startte een vergelijkbare fileopendialog veel sneller op.
    Weet iemand welke de vertragende factoren zijn? (ik vermoed in al die opties).
    Groet Eric

  2. #2
    mov rax,marcov; push rax marcov's Avatar
    Join Date
    Apr 2004
    Location
    Ehv, Nl
    Posts
    10,357
    Welke precies? Het kan via een win32 call, en over (win7+?) IDialog.

  3. #3
    Reader
    Join Date
    May 2002
    Location
    Holland
    Posts
    3,382
    Aha. Misschien is de TFileOpenDialog (onder de vista dialogs en de "nieuwste" die ik kan vinden op het componentpalet) een langzame wrapper? Windows10 draai ik op.
    IDialog heb ik nog nooit rechtstreeks geprobeerd.

  4. #4
    mov rax,marcov; push rax marcov's Avatar
    Join Date
    Apr 2004
    Location
    Ehv, Nl
    Posts
    10,357
    (Of IFileDialog was het geloof ik).

    De oude methode was getopenfilename maar daar kon je met verschillende records e.d. verschillende commctrl versies aanspreken (er was een hack voor om het op NT4 werkend te houden).

    Testen met oude delphi versies ligt het meest voor de hand, en dan rtl vergelijken.

  5. #5
    Counting your refs Paul-Jan's Avatar
    Join Date
    Feb 2002
    Location
    Lage Zwaluwe
    Posts
    2,160
    Probeer het eens zonder de debugger, dat is vanoudsher een beetje een probleem in Delphi onder Windows 8 / 10. Volgens mij was de onderliggende issues dat er bij het openen van de explorer in Windows (soms?) intern vrij veel (catched) exceptie-achtige zaken voorbij komen, waar de Delphi IDE iets te enthousiast van alles mee probeert te doen... dat kost tijd.

  6. #6
    mov rax,marcov; push rax marcov's Avatar
    Join Date
    Apr 2004
    Location
    Ehv, Nl
    Posts
    10,357
    Die ervaring heb ik ook. Het is overigens vaak niet de explorer, maar shell plugins die de problemen veroorzaken.

  7. #7
    Stijn Sanders develyoy's Avatar
    Join Date
    Jun 2008
    Location
    GentBrugge, Belgi?½
    Posts
    1,046
    Het viel me inderdaad op dat als je tijdens het debuggen een file dialog opent, je voor ongeveer een seconde een waslijst aan berichten in de debugger output krijgt in verband met allemaal DLL's die aan je proces worden toegevoegd nodig om de dialog zelf te tonen. Ik vrees dat de opties daar niets bij komen kijken en het inderdaad zonder debugger wel snel moet gaan.

  8. #8
    Reader
    Join Date
    May 2002
    Location
    Holland
    Posts
    3,382
    plugins vertragen ook wel, denk ik.
    Maar inderdaad: zonder debugger - en compile in "release" mode - scheelt aanmerkellijk! Blij dit te weten!
    Kijk overigens zelden naar de debugger output. Op zich best eens interessant deze te bestuderen...

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •