Results 1 to 4 of 4

Thread: Prijzen laptops steeds hoger?

  1. #1
    John Kuiper
    Join Date
    Apr 2007
    Location
    Almere
    Posts
    8,747

    Prijzen laptops steeds hoger?

    Mij wordt regelmatig gevraagd naar een redelijke laptop.
    Nu kijk ik op het internet en merk dat de prijzen voor dit apparaat steeds hoger worden.

    Zijn er andere, die dit ook merken?
    Delphi is great. Lazarus is more powerfull

  2. #2
    Fornicatorus Formicidae VideoRipper's Avatar
    Join Date
    Mar 2005
    Location
    Vicus Saltus Orientalem
    Posts
    5,708
    Ik weet nog een uitstekende winkel met het hoofdkantoor in Rotterdam...

    Maar alle gekheid op een stokje: ik denk dat de prijzen (na indexatie) niet echt veel afwijken met die
    van vroeger, het is eerder de eisen die je eraan stelt (24GHz, 8 Exabyte SSD, 23" 16k scherm, ...).
    TMemoryLeak.Create(Nil);

  3. #3
    Of het echt steeds hoger wordt weet ik niet. Soms lijkt het wel alsof het lage segment opeens verdwenen is of zo. Heb dat gevoel/idee zelf ook wel gehad.

  4. #4
    het lage segment is een actiesegment. Daar worden overproductie componenten samengesteld tot een model voor bv een keten als mycom. Zo'n model (ook de a-merken) kun je dan ook niet in de grothandel kopen.

    Vroeger betaalde ik voor mijn laptops ongeveer 3000 gulden (de eerste 3). Dan had je steeds een fatsoenlijke laptop, met specs net boven mainstream. Nu ben je voor zo'n laptop ca 1300 euro kwijt.

    Dus nee volgens mij worden ze niet duurder. Wel zijn er de afgelopen jaren wat ketens omgevallen en de spoeling aan de onderkant dus dunner.

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •