Results 1 to 3 of 3

Thread: Fastreport steeds dezelfde data

  1. #1
    Delphi & OO in Vlaanderen SamWitse's Avatar
    Join Date
    Sep 2007
    Location
    Brussel
    Posts
    833

    Question Fastreport steeds dezelfde data

    Beste Delphiėrs,

    Mijn rapport met Fastreport geeft mooi de data weer die ik wil zien.
    Maar wijzig ik de data, en roep ik opnieuw ShowReport op, dan verschijnt DEZELFDE data!

    FrxReport1 is NIET gekoppeld aan een dataset, omdat de Masterdataband gekoppeld is aan de dataset, en beide niet aan dezelfde dataset gekoppeld mogen worden.

    Het oproepen van het rapport gebeurt simpel met
    frxReport1.ShowReport(true);

    Ik heb al heel wat geprobeerd (Clear, telkens LoadFromFile, PrepareReport,...) maar telkens is het eerste rapport goed, wijzig ik de data in de dataset, en geeft een nieuw rapport dan exact opnieuw het eerste rapport!

    Een zoektocht op Google levert mij wel mensen met hetzelfde probleem, maar helaas geen oplossing.

    Gebruik ik frxReport verkeerd?

    Sam.
    Should array indices start at 0 or 1? My compromise of 0.5 was rejected without, I thought, proper consideration.

    Sam Witse.
    Delphi & OO in Vlaanderen

  2. #2
    hmmm die is wel apart ....

    Pas je de data aan in de dataset die de data levert voor het rapport? Als je die dataset koppelt aan bv een grid zie je de wijziging dan wel?

    Wat gebeurt er als je in code die dataprovider (frxdb....) naar fr ontkoppelt en opnieuw koppelt?

  3. #3
    Delphi & OO in Vlaanderen SamWitse's Avatar
    Join Date
    Sep 2007
    Location
    Brussel
    Posts
    833
    GEVONDEN!

    Na frxReport1.ShowReport(true); heb ik alle queries die als datasets gebruikt worden, gesloten:
    QArt.Close;
    QCds.Close;
    etc.

    FastReport opent blijkbaar wel de queries, maar sluit ze niet zelf. Door dit in code te doen, worden NIEUWE queries uitgevoerd bij het openen van het volgend rapport.

    Dank u, NlDelphi, voor de oplossing die er enkel en alleen gekomen is dankzij jullie onzichtbare krachten!

    Sam.
    Should array indices start at 0 or 1? My compromise of 0.5 was rejected without, I thought, proper consideration.

    Sam Witse.
    Delphi & OO in Vlaanderen

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Tags for this Thread

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •