Results 1 to 11 of 11

Thread: Windows 10: home of pro?

  1. #1
    John Kuiper
    Join Date
    Apr 2007
    Location
    Almere
    Posts
    8,747

    Question Windows 10: home of pro?

    Ben aan het kijken voor nieuwe laptops op kantoor. Nu kan je kiezen voor home of pro. Van pr versies zijn er weinig van te vinden.
    Maar welke versie is nu verplicht (ook vanwege de AVG)?

    De pro versie heeft een aantal extra beschermende tools en en RDP. Maar RDP is voor ons niet van toepassing. Tools als Teamviewer en logmein werken prima.

    Maar ik hoorde laatst van een winkel dat Home niet eens meegeleverd mag worden voor andere bedrijven. Sterker nog: het schijnt in de policy regels te staan bij Microsoft. Ik kan het niet vinden. Echter vind ik de pro versie nogal overdreven. Het meeste wat er gebeurt is een beetje tekstverwerking, mail en gebruik van ons logisitiek / financieel programma. De virus- / malware- / firwall- / wachtwoord-bescherming staan er allemaal op.

    Wat kiezen jullie voor op kantoor?
    Delphi is great. Lazarus is more powerfull

  2. #2
    Ook Microsoft zelf weet dit niet

    https://answers.microsoft.com/en-us/...e-5dd40dde53a3
    When the license is intended for business use (except for academic institutions), the license that is acquired preinstalled or through a full package product must be a Windows Professional version.
    I just called up Microsoft Poland about this, and the support lady said they get questions like this quite often and were told by management to say that it is fine to use Windows 10 Home for commercial use.
    https://community.spiceworks.com/top...commercial-use
    That appears to be about volume licensing. For that, it's true - you cannot use VL to upgrade a Home license.

    However, AFAIK, there is no licensing issue with using Windows Home in a business. MS Office Home is another matter - that's for Home use only. But last time I looked at the Windows Home licensing there was nothing prohibiting use in a business. As others have mentioned, it's not a good idea though, as it's missing many features you're likely to want.
    Ik kom genoeg Home editions tegen bij bedrijven. Dus ik kan me niet voorstellen dat het een probleem is. Zelf heb ik altijd Professional editions omdat ik wel RDP gebruik.

  3. #3
    mov rax,marcov; push rax marcov's Avatar
    Join Date
    Apr 2004
    Location
    Ehv, Nl
    Posts
    10,357
    Home mist diverse msc plugins, iow group policy editors, en kan geloof ik ook geen domein joinen. Er zit inderdaad ook een Terminal services CAL verschil ergens (alleen desktop hulp, geen echte terminal services). Vroeger gebruikten we dat om windows defender uit te zetten in windows 10, nu gebruiken we voor veel van deze opties "winaero".

    De policy editors gebruikten we dat om windows defender uit te zetten in windows 10, nu gebruiken we voor veel van deze opties "winaero", een registry tweaker tooltje.

    We hebben in het verleden wel eens home uitgeleverd, maar sommige klanten staan op pro. (of business, maar dat mogen ze dan zelf regelen). Op een gegeven moment is het de administratie niet meer waard.
    Last edited by marcov; 15-Mar-19 at 14:34.

  4. #4
    John Kuiper
    Join Date
    Apr 2007
    Location
    Almere
    Posts
    8,747
    Wij doen niet aan domein inlog.
    Delphi is great. Lazarus is more powerfull

  5. #5
    Fornicatorus Formicidae VideoRipper's Avatar
    Join Date
    Mar 2005
    Location
    Vicus Saltus Orientalem
    Posts
    5,708
    Hier werkten we, als bedrijf, al jaren met home, maar vanwege de AVG vorig jaar zijn we overgestapt naar Pro of Ultimate.
    Home heeft namelijk geen BitLocker en upgrades waren iets van €10 per PC of zo.
    TMemoryLeak.Create(Nil);

  6. #6
    John Kuiper
    Join Date
    Apr 2007
    Location
    Almere
    Posts
    8,747
    Ik ben aan het prijsvergelijken en zoeken naar geschikt hardware en ben in ieder geval tot de conclusie gekomen dat alle pc/ laptops voor Windows 10 pro gaan.

    Wat mij ook opvalt, is dat Central Point goedkoper is dan Coolblue
    Delphi is great. Lazarus is more powerfull

  7. #7
    Quote Originally Posted by jkuiper View Post
    Wat mij ook opvalt, is dat Central Point goedkoper is dan Coolblue
    Is dat iets wat je verbaast?
    Volgens mij moet je het bij Coolblue van de service hebben, niet van de prijs.
    Prijzen zijn daar dacht ik over het algemeen vergelijkbaar met de adviesprijzen.

  8. #8
    Valt best mee, zeker met laptops en andere hoofdproducten, maar 't is geen prijsvechter nee. Prijzen op Central Point zijn ex-BTW, maar dat had je neem ik aan wel gezien?

    W.b. Windows. Ik zou voor Pro gaan, maar ik maak dan ook best gebruik van RDP en andere features. -edit- Okay, te goedkoop is duurkoop, maar een OEM-licentie is nog wel betaalbaar..
    Last edited by GolezTrol; 18-Mar-19 at 11:24.
    1+1=b

  9. #9
    Quote Originally Posted by GolezTrol View Post
    Veel hoeft het blijkbaar niet te kosten. Hier is een pro voor nog geen 14 euro.
    Ik vraag me af in hoeverre dat echt officiële licenties zijn.
    https://tweakers.net/shopreview/permalink/273272/

    Met officiële licenties zou je toch gewoon contact met Microsoft op moeten kunnen nemen en niet dat ze zeggen dat je hun had moeten bellen bij problemen met heractivatie.

    Lees vooral ook de rest van de reviews (zeker die van een jaar en ouder).
    Last edited by GolezTrol; 18-Mar-19 at 11:25.

  10. #10
    Goeie. Linkjes maar even aangepast. Ik wil geen malafide webshop promoten.
    1+1=b

  11. #11
    ik zou voor zakelijk ook zeker voor pro gaan. De oem is zeer betaalbaar, alleen de meeste budgetlaptops kunnen ze niet mee gebundeld worden.

    Ben nu voor een vm licentie aan het kijken. Als je de retailversie bij MS koopt is het ook maar 220 euro. Stel dat je het 3 jaar gebruikt kost het een uurtje per jaar.

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •