Page 2 of 2 FirstFirst 1 2
Results 16 to 17 of 17

Thread: Delphi Meetup bij albelli in Amsterdam

  1. #16
    inderdaad interessante presentaties. Persoonlijk vond ik vooral de 2e over de vcl applicatie interessant omdat ze issues ter sprake brachten voor problemen die je in veel (huidige) delphi codebases ziet en daarbij hun aanpak voor oplossingen.

    Albelli en Barnsten bedankt voor het organiseren van een interessante avond.

  2. #17
    John Kuiper
    Join Date
    Apr 2007
    Location
    Almere
    Posts
    8,747
    Het was wel interessant. Het zijn dingen waar je niet zo snel aan denkt tijdens ontwikkeling. Maar toch had ik wat meer inhoudelijke dingen willen zien. We spreken het over een VCL applicatie met een communicatie layer.
    eigenlijk vond ik de laatste 10 minuten echt interessant worden, maar werd abrupt afgebroken. Ze gebruiken al 13 jaar een applicatie gemaakt in Delphi met een VCL schil. Om de huidige markt te verzadigen, is er ook een MAC, browser en phone app gemaakt. Maar voor elke platform een apart programma / afdeling.
    Dat vind ik dan weer een domper naar Embarcadero toe, waar men zo op hamert dat het zo makkelijk is om met RAD studio met één code meerdere platformen kan benaderen. Albelli's standpunt om geen FMX te gebruiken is:

    1. Delphi ondersteunt geen 64 bits MAC
    2. geen tools beschikbaar op FMX
    3. 13 jaar geschiedenis met VCL

    Voor Embarcadero weer een gemiste kans.
    Ik had graag willen weten hoe Albelli omgaat met de desktop in het algemeen in de toekomst. Steeds meer jongeren maken geen gebruik meer van een desktop. De mobiel / tablet is de huidige status. Het houdt eens op met Windows desktop en dan heb je aan een VCL niets meer te winnen.

    Overigens komen er steeds meer laptops met een Unix kernel op de markt. De enige manier om een album te maken is via een browser, maar die heeft niet alle functionaliteiten tot zijn beschikking. Tijd voor een applicatie onder Unix?
    Delphi is great. Lazarus is more powerfull

Page 2 of 2 FirstFirst 1 2

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •