Results 1 to 4 of 4

Thread: Delphi RAD 10.3 en JDK plus Android SDK

Senior Member

Delphi RAD 10.3 en JDK plus Android SDK

hallo allemaal,

Ik heb nu eindelijk Delphi RAD 10.3 en al mijn D7 programma's heb ik met niet teveel aanpassing al binnen 10.3 omgezet. Nu wil ik bepaalde delen voor Android platform geschikt gaan maken en daar begint de frustratie al meteen. Ik weet, niet meteen gefrustreerd worden....maar toch . D10.3 zegt dat er een AndroidSDK en AndroidNDK geïnstalleerd moet zijn en de wizard vraagt of dat automatisch gedaan mag worden. Uiteraard zeg ik ja maar dan klaagt ie dat er geen JDK aanwezig is en deze dus eerst geïnstalleerd moet worden. En dus JDK 11.0.2 geïnstalleerd op C:\Program Files\Java\jdk-11.0.2 en dit pad in de omgevingsvariabelen vd systeemeigenschappen (Windows 10) toegevoegd. Als ik dan in het CMD scherm java -version ingeef krijg ik ook netje te zien dat java 11.0.2 netjes in mijn systeem geïnstalleerd is.

Maar D10.3 blijft maar klagen dat er geen java op mijn systeem is.

Ik heb alle stappen die embarcadero beschreven heeft voor installatie Java en het inbinden in 10.3 stap voor stap tig keer gedaan maar 10.3 blijft klagen dat er geen java aanwezig is terwijl in het config scherm - programma's en onderdelen echt wel Java SE Development Kit 11.0.2 (64-bit) te zien is.

Dus.....wat doe ik fout ?

Alvast bedankt Frank

Waarschijnlijk heb je niet alleen de Development kit nodig. Het is misschien een paardenmiddel, maar ik vermoed dat je probleem opgelost is als je de hele netbeans IDE installeert.

is volgens mij een versie issue. Je moet volgens mij niet de meest recente versie installeren maar 1 versie eerder.

Senior Member
    Het is idd een versie issue. Java 8 moet het zijn

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Bookmarks