Results 1 to 6 of 6

Thread: Pijnlijke systeembeheer fouten

Threaded View

  1. #1
    mov rax,marcov; push rax marcov's Avatar
    Join Date
    Apr 2004
    Location
    Ehv, Nl
    Posts
    10,357

    Pijnlijke systeembeheer fouten

    Dit n.a.v. van de opmerking van jkuiper over
    Wij vernaggelen ons settings niet.
    in de belasting vs WIndows 10 thread.

    Wat zijn jullie pijnlijke foutjes?

    De mijne:

    1. de onvermijdelijke rm -rf / directory (ja, een spatie ertussen) Gelukkig wel op een niet belangrijke installatie. Je bent geen *nix admin als dat niet gebeurd is.
    2. Tijdens het backupen van een filer de nieuwe data ipv de oude backup weggegooid. De filer firmware was tikje brak en mount en "df" info was verwarrend agv niet standaard union fs trucjes. Dit is de meest recente en veruit de ergste in gevolgen.
    3. Na het crossbouwen van NetBSD voor m68k, een install gedraaid, maar een spatie ipv een underscore in INSTALL_PATH zorgde ervoor dat de m68k distributie vrolijk over mijn huidige heen gekacheld werd. Niets meer mee aan te vangen. De meeste installaties doen niet veel meer als alle systeem binaries door de binaries van een andere architectuur worden vervangen. (was PowerPC mac geloof ik)
    4. Hoofd "data" partitie van een laptop verwijderd toen ik alleen de verouderde OEM partitie wilde verwijderen. Gelukkig stond er niets op.


    Voor de liefhebbers van dit soort dingen, de "on call" serie van artikelen (elke vrijdag) op The Register zijn ook aan te bevelen.
    Last edited by marcov; 06-Feb-19 at 15:18.

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •