Results 1 to 10 of 10

Thread: Windows update en file explorer perikelen

  1. #1

    Windows update en file explorer perikelen

    Afgelopen weekend heeft MS weer de gelegenheid genomen om mijn windows 10 Pro ongevraagd te updaten.

    Tot nu heel weinig problemen gehad met windows 10, maar nu hebben ze het best knap verkloot. Mijn windows explorer context menu's doen het in een hoop gevallen niet meer en hangen de file explorer compleet op. Een van de dingen die ik regelmatig gebruik en die niet meer werken is nieuw.

    Iemand die hier ook last van heeft en mogelijk al een oplossing heeft gevonden?

    De eerste hits in google (met de oplossingen van MS zelf) lossen het probleem hier in ieder geval niet op.

  2. #2
    mov rax,marcov; push rax marcov's Avatar
    Join Date
    Apr 2004
    Location
    Ehv, Nl
    Posts
    10,357
    Typisch: alle extensies in de explorer deinstalleren en dan herinstalleren.

  3. #3
    John Kuiper
    Join Date
    Apr 2007
    Location
    Almere
    Posts
    8,747
    Om welke update gaat het?
    Delphi is great. Lazarus is more powerfull

  4. #4
    Fornicatorus Formicidae VideoRipper's Avatar
    Join Date
    Mar 2005
    Location
    Vicus Saltus Orientalem
    Posts
    5,708
    Ik zou inderdaad ook denken dat een extensie (zoals bijvoorbeeld die van Tortoise) niet meer compatible is
    met de laatste update van explorer.
    TMemoryLeak.Create(Nil);

  5. #5
    mov rax,marcov; push rax marcov's Avatar
    Join Date
    Apr 2004
    Location
    Ehv, Nl
    Posts
    10,357
    Nee, want dan zou herinstalleren geen zin hebben. Het is meer dat de update delen van de installatie procedure ongedaan maakt.

  6. #6
    Om welke update gaat het?
    1809.

    Heb een rollback gedaan naar 1803 en de update voorlopig 3 maanden uitgesteld. Fileexplorer issue was niet mijn enige issue, ook de performance met 1809 was dramatisch. Ik zou verwachten dat ze na alle ellende die al bekend was de 1809 update intussen wel gladgestreken zouden hebben, desnoods met een extra update meteen er achteraan. Maar helaas..

    Op moderne hardware zou je deze ellende eigenlijk niet moeten zien.

  7. #7
    John Kuiper
    Join Date
    Apr 2007
    Location
    Almere
    Posts
    8,747
    Oke. die komt dus nog bij mij voorbij. Ga het zien.
    Delphi is great. Lazarus is more powerfull

  8. #8
    mov rax,marcov; push rax marcov's Avatar
    Join Date
    Apr 2004
    Location
    Ehv, Nl
    Posts
    10,357
    Ik werk normaal met preview icoontjes uit, en ik heb het gevoel dat sinds de 1809 update als je in explorer een map binnengaat met media bestanden (images, video, muziek), deze media bestanden toch gescanned worden, zelfs als je preview e.d. uit hebt staan. (continue telemetric data ?)

  9. #9
    Quote Originally Posted by marcov View Post
    Ik werk normaal met preview icoontjes uit, en ik heb het gevoel dat sinds de 1809 update als je in explorer een map binnengaat met media bestanden (images, video, muziek), deze media bestanden toch gescanned worden, zelfs als je preview e.d. uit hebt staan. (continue telemetric data ?)
    Ja, dan moet je wel ook de Customization/Optimization van die folder op General Items zetten. Want anders haalt ie inderdaad (voor de kolommen) bepaalde gegevens uit de bestanden. Overigens is die Customization ook een onding want die lijkt elke keer weer op de standaard te springen (= Music als er alleen muziekbestanden in staan, = Pictures als er alleen afbeeldingen in staan). Ergens wordt dat iedere keer weer gereset.

  10. #10
    mov rax,marcov; push rax marcov's Avatar
    Join Date
    Apr 2004
    Location
    Ehv, Nl
    Posts
    10,357
    Die staat zo. En toch hoor je de hdd ratelen als een gek.

    Ik heb overigens bij weergave "altijd pictogrammen weergeven" aan, "voorbeeldhandlers" uit staan. Echter vroeger was er ook een optie van de "instellingen per map opslaan", en die stond bij mij uit (iow 1 global instelling ipv individuele). Die kan ik nu echter niet meer vinden.

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •