Results 1 to 8 of 8

Thread: Font colors

  1. #1
    Senior Member
    Join Date
    Jul 2005
    Location
    Te mooi om waar te zijn..........
    Posts
    916

    Font colors

    Hallo allemaal,

    Ik heb een app uit D7 zo naar D10.3( windows 32) overgezet en met wat kleine aanpassingen loop dit goed. Alleen de font colors van bepaalde VCL componenten laten zich niet aanpassen in design time. B.v de font color van TGroupbox, TCheckBox en TRadioButton blijven op zwart staan terwijl die van een TLabel wel van kleur te veranderen is. Wat ik dus bedoel is dat als ik de prop Font.Color een bepaalde waarde geef, bv Green blijft de tekst zwart, ook tijdens run time. Ik heb alle parents uit gezet maar ook dat veranderd er niks aan.

    Iemand enig idee?

    Alvast bedankt, Frank

  2. #2
    Themes uitschakelen?

    Bart

  3. #3
    Senior Member
    Join Date
    Jul 2005
    Location
    Te mooi om waar te zijn..........
    Posts
    916
    Ik probeer de Themes uit te schakelen maar telkens staat deze weer aangevinkt.
    Ik ga naar Project -> Options -> Application -> Manifest en vink daar "Enable Runtime Themes" uit en klik dan onder op de save button maar als ik dan weer daar ga kijken staat de Enable Runtime Themes weer aangevinkt.

    Alleen als ik de Manifest File op None zet zie ik in run time mijn eigen ingestelde kleuren maar tijdens design time blijven die kleuren gewoon op zwart staan, erg vervelend allemaal.

    Wellicht moet ik ergens nog iets instellen. Iemand een idee?

    Alvast bedankt, Frank

  4. #4
    Fornicatorus Formicidae VideoRipper's Avatar
    Join Date
    Mar 2005
    Location
    Vicus Saltus Orientalem
    Posts
    5,708
    Ik denk dat Bart doelt op de theme van Windows zelf.
    TMemoryLeak.Create(Nil);

  5. #5
    Senior Member
    Join Date
    Jul 2005
    Location
    Te mooi om waar te zijn..........
    Posts
    916
    Maar het kan toch niet zo zijn dat je binnen Windows zelf die moet gaan uitzetten?

  6. #6
    Senior Member ErikB's Avatar
    Join Date
    Aug 2010
    Location
    Biddinghuizen
    Posts
    509
    het zou me niets verbazen als dit weer een typisch 10.3 Rio bug is, Rio blijkt niet zo'n heel stabiele release te zijn gezien de vele (vaak boze of teleurgestelde) berichten op diverse fora.
    Erik

  7. #7
    Quote Originally Posted by ErikB View Post
    het zou me niets verbazen als dit weer een typisch 10.3 Rio bug is, Rio blijkt niet zo'n heel stabiele release te zijn gezien de vele (vaak boze of teleurgestelde) berichten op diverse fora.
    Nee hoor, dat de Font.Color van TGroupbox niet mee wijzigt is iets van Themes van Windows. Dat is al sinds jaar en dag het geval.

    Je kunt de Paint natuurlijk zelf implementeren (en het uit de handen van Windows halen, want dit is niet iets wat Delphi zelf doet).
    https://stackoverflow.com/questions/...n-color-change

    Of als je wilt weten wat de kleur daadwerkelijk is in de Themes van Windows.
    https://forums.embarcadero.com/messa...ssageID=676784

  8. #8
    Quote Originally Posted by FrankH View Post
    Maar het kan toch niet zo zijn dat je binnen Windows zelf die moet gaan uitzetten?
    Nee, je kunt je applicatie vertellen om geen themes te gebruiken.
    Je kunt ook voor onderdelen thems uitschakelen als je UXTheme gebruikt (althans in Lazarus), ik doe dat in een applicatie voor een TPageControl omdat ik de TabSheets niet transparant wil hebben.

    Delphi Code:
    1. UxTheme.SetWindowTheme(Container.Handle, nil, '');  //Container is TPageControl

    Bart

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •