Results 1 to 4 of 4

Thread: Canvas van TTreeView

Lightbulb Canvas van TTreeView

Hallo,

Ik vind niet zo onmiddellijk de source code terug van de TTreeView component. Ik vroeg me af of iemand zou weten wat voor canvas er zou gebruikt zijn om die nodes samen met de bijhorende images op te tekenen? Je kan dat waarschijnlijk doen op een TBitmap, de lijntjes van de nodes tekenen met een icoontje en tekst ernaast, maar dan kun je die nodes niet aanklikken. Het is dan gewoon een image. Vandaar, zou iemand weten wat je kan gebruiken om lijnen te tekenen, tekst en iconen ernaast te plaatsen, maar die dan ook aanklikbaar zijn?

Thanks !!

De source van TTreeView staat toch gewoon in source\vcl\Vcl.ComCtrls.pas.

Je kunt een TTreeView op je form zetten, met F12 naar source en dan de cursor op TTreeView zetten en Alt+Arrow up drukken. Dan cursor op TCustomTreeView en weer Alt+Arrow up drukken en je zit in de TCustomTreeView.

Je zult daar echter niet direct het tekenen van de lijnen en icoontjes vinden omdat het een Windows-component is. En dan wordt dus alles gedaan door Windows.

zou iemand weten wat je kan gebruiken om lijnen te tekenen, tekst en iconen ernaast te plaatsen, maar die dan ook aanklikbaar zijn
    Ja, TTreeView Wat is er mis met het component zelf??

Sorry voor het late antwoord en thx voor de reply.
    Ja, nu je het zegt, de VCL maakt uiteraard gebruik van het onderliggende windows systeem. Niet bij stilgestaan.
    Er is niet echt iets mis met de component, maar wat ik vaststel is dat het toch behoorlijk traag is als je heel wat nodes hebt. Vb. bij een refresh heb je dan toch wat flicker omdat de opbouw eerder traag is. Ook heb je flicker bij drag/drop operaties als je een drag doet over de nodes. Naar het schijnt is virtualtreeview sneller, maar geen ervaring mee. En ik ben wat op m'n hoede om teveel componenten te installeren in de IDE, niet zo gezellig bij een her-installatie...

mov rax,marcov; push rax marcov's Avatar
    Ja, VST is daar de standaard oplossing voor.

Ik zet gewoon een panel neer waar de treeview moet komen, en instantieer VST dan in code, hoef je hem niet in de IDE te installeren.

Dat is nog een gewoonte uit de Turbo Delphi (2006) tijd.

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Bookmarks