Results 1 to 4 of 4

Thread: TFDMemoryTable vs Virtual DAC

  1. #1

    TFDMemoryTable vs Virtual DAC

    Hallo, ik wil als oplossing een 'In memory' dataset gaan gebruiken voor tijdelijke data. Nu vroeg ik mij af wat het verschil is tussen TFDMemoryTable welke standaard bij delphi geleverd word of Virtual DAC van de firma DEVART. Deze is betaald. Wat voegt zoiets toe ?

    Alvast dank..

    Frank

  2. #2
    Zover ik het kan zien kun je met de Devart variant ook makkelijk datasets met elkaar joinen (in betaalde versie) alsof het een gewone query betreft. Volgens mij kan dit met de FDmemoryTable niet.

  3. #3
    John Kuiper
    Join Date
    Apr 2007
    Location
    Almere
    Posts
    8,747
    Klopt. De tool is een beetje uitgebreid. Nu is er een TVirtualquery, waarmee je een query kan loslaten op bestaande DBComponenten. Ik weet alleen niet of dat voor alle DBComponenten is of alleen voor Devart DBComponenten.
    De TFDMemoryTable is helemaal niet slecht. Als je verder geen Devart componenten gebruikt, zal ik het aanraden. Zelf was ik alle virtualtables aan het omzetten naar TFDMemoryTable, omdat ik zo weinig mogelijk third party componenten wilde gebruiken. Als iets goed werkt, waarom dan ergens voor betalen.
    Delphi is great. Lazarus is more powerfull

  4. #4
    Ik heb TFDMemoryTable gebruikt....bedankt voor jullie input !!

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •