Results 1 to 3 of 3

Thread: Hoe lang duurt het voordat een file beschikbaar is?

  1. #1

    Hoe lang duurt het voordat een file beschikbaar is?

    Is het bekend hoe lang het kan duren voordat een file op de HD beschikbaar is?

    Het gaat over twee los van elkaar staande exe: de ene roept de ander aan via een Shell command.
    Het aangeroepen prog. moet dan een file bewerken dat op de HD is aangemaakt, Shell command geeft filenaam mee.
    Dat gaat vaak goed, maar soms gaat het mis, dat wil zeggen, het aangemaakte file is er nog niet, kennelijk duurt het soms “even” voordat dit door Windows is aangemaakt en die tijd varieert kennelijk.
    Heeft iemand hier ervaring mee? Is het bekend hoe lang het (maximaal) kan duren voordat een file beschikbaar is?
    Ik kan natuurlijk polling doen, en na pakweg 10 pogingen met een sleep van 1 sec. tussen de pogingen ermee stoppen en app terminate geven.
    Maar liever zou ik willen weten hoe Windows zich gedraagt….
    Vast bedankt!

  2. #2
    Er is geen mogelijkheid te voorspellen hoe lang het kan duren. Dat kan 0,00001 seconden zijn. Maar het kan ook 1000 seconden zijn (hoewel het laatste wel onwaarschijnlijk zal zijn).

    Als je zeker wilt weten dat de file beschikbaar is niet je een flush naar de HD doen. Sinds kun je de file(handle) ook openen zonder caching (waarbij flushing dan direct gebeurd).

  3. #3
    mov rax,marcov; push rax marcov's Avatar
    Join Date
    Apr 2004
    Location
    Ehv, Nl
    Posts
    10,357
    Ik heb een applicatie die tot 30 beelden/s naar harddisk gooit. (een paar MB elk) In een systeem met een harddisk kan zo'n file ongeveer 500ms-1000ms duren. Dit is echter de uitzondering (drukte EN grote directory, en er moet directory info bijgewerkt worden EN zelfde schijf als systeemschijf). 20-50ms is een typische waarde.

    Met name dus de directory operaties (er zijn vaak veel files in de directories die geschreven worden, dus eentje toevoegen zorgt af en toe voor wat herschikken), minder het schrijven zelf, dat is redelijk constant tenzij het systeem compleet plat ligt qua I/O

    EXEs, echter zijn een speciaal probleem, want het antivirus wil graag weten of je malware aan het spawnen bent. Timings heb ik daar niet van, maar snel zijn ze niet die dingen. Als ze besluiten het over de cloud te doen, dan kan het lang duren, want aan die kant wordt het natuurlijk ook gequeued.
    Last edited by marcov; 12-Apr-19 at 11:27.

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Tags for this Thread

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •