Results 1 to 10 of 10

Thread: Iemand ervaring met bulk mail versturen

  1. #1

    Iemand ervaring met bulk mail versturen

    Hi,

    Ik moet in deze periode bulk mail versturen maar loop ieder keer bij Gmail.com en Home.nl tegen bounced mail aan.
    Ik gebruik het SMTP component en queue service van https://www.emailarchitect.net/ voor het verzenden.

    Als SMPT server heb ik testen gedaan met een eigen MS Exhange server op een eigen domein en met een relay server www.seversmtp.com

    De opmaak van de mail is als volgt in deze volgorde:
    FromAddr
    ReplyTo
    Sender
    ReturnPath
    From
    Bodyformat (html)
    Priority
    Subject
    MessageID

    In de header is opgenomen auto-submitted, auto-generated, precedent:bulk

    SPF, DMARC, DKIM zijn ingesteld en natuurlijk het gebruik van een geldig mail adres.
    De Queue service is zo ingesteld dat bijv. naar gmail.com maar 25 mails per 4 minuten
    wordt verzonden...dus daar kan het niet aan liggen.

    Bij serversmtp zie ik bij de bounced mail berichten als bounced reason 199.244.75.1
    en Remote hosted said 550.5.7.1 unauthenticated mail from {domeinnaam}

    Greetz Peter


    Iemand nog tips of suggesties of een betere aanpak...want ik zie het even niet meer

  2. #2
    Staat er achter die 550.5.7.1 niets iets meer g iets over DMARC policy)?
    https://support.google.com/mail/answer/2451690?hl=en

    Wat staat er in de.bounce van @home.nl?
    Is het ook bij @ziggo.nl?
    Wordt alle mail naar deze domeinen gebounced?
    Welk email-adres domein gebruik jij zelf in de From-field?

  3. #3
    Die 550 wil zeggen dat de ontvanger (of een server tussenin) denkt dat je aan het spammen bent. (zie hier).

    Het lijkt er dan toch op dat je dat DMARC niet goed ingesteld hebt, (zie Gmail+DMARC).

    Ik heb zelf niet zoveel ervaring met het sturen van bulk mail, maar misschien kan je nog wat met deze tips:
    https://support.google.com/mail/answer/180707

    - Authenticeren bij voorkeur met DKIM i.p.v. SPF.
    - Key van minimaal 1024 bits, anders werkt het niet.
    - En meer: https://support.google.com/mail/answer/81126
    1+1=b

  4. #4
    Hi Rvk

    Bij home staat er :
    Bounced reason {199.244.75.1} 212.54.34.8 failded after i sent het message. Remote host said 554.5.2.0 MXIN603 DMARC validation faild
    Alle mail naar Gmail.com en home.nl wordt gebounced
    in het from field gebruik ik het email adres van ons domein

    Als ik een verificatie op www.internet.nl doe met het domain
    dan komt DMARC policy als voldoende strikt terug
    Last edited by mierlp; 24-Apr-19 at 16:39.

  5. #5
    Quote Originally Posted by mierlp View Post
    Als ik een verificatie op www.internet.nl doe met het domain
    dan komt DMARC policy als voldoende strikt terug
    Stuur je daar dan zelf een mail naartoe?

    Want volgens mij kan dit alleen goed getest worden als je daadwerkelijk een mail daarnaartoe stuurt en door hun servers laat bekijken. Volgens mij doet die site alleen een check op de domeinnaam zelf maar dan heb je niet de juiste gegevens zoals ze normaal in de mail voorkomen.

    Deze bijvoorbeeld: http://appmaildev.com/en/spf/
    Die geeft een 'eenmalig' adres op waar jij een mail naartoe moet sturen.

    Gaat die ook goed?

  6. #6
    Hi Rik

    Ik heb ff 2 testen gedaan op basis van deze link waarbij ik vanuit 2 situaties een mail verstuur naar het test mail adres

    1. rechtstreeks via de MS Exchange server een mail sturen
    2. vanuit de software bij de MS Exchange server afleveren die hem dan verstuurd.

    Het verschil is dat ik bij methode 2 onderstaande melding krijg. Het client-ip adres is het adres van de server waar de software draait.
    Ik heb ff het originele ip nummer en domein gewijzigd zoals je kunt zien

    Received-SPF: none (Exchange.Homer01.local: domain of bospop@mijndomein.nl does not designates permitted sender) client-ip=99.999.999.999

    Het rapport geeft wel aan de de SPF en DMARC test zijn geslaagd.

  7. #7
    Quote Originally Posted by mierlp View Post
    Het verschil is dat ik bij methode 2 onderstaande melding krijg. Het client-ip adres is het adres van de server waar de software draait.
    Dan zul je toch beide headers eens moeten onderzoeken.

    Staat, als je direct via Exchange verstuurt, er ook geen client-ip adres in de headers? Of stript Exchange die eruit?

    Hoe gebruik je die Exchange server in je software. Spreek je die op de Exchange manier aan of gebruik je hem als smtp relay?

  8. #8
    Bij direct versturen staat er geen client ip adres vermeld. Dit komt omdat je vanuit de webclient de mail verstuurt.
    Bij het versturen vanuit de applicatie via de Exchange server wordt vanuit de applicatie het server IP adres, username, wachtwoord, poortnummer
    mee gegeven om in te loggen. Dit werkt ook allemaal en Hotmail komt gewoon aan maar gaat alleen mis bij Gmail/Ziggo

    zal de headers eens gaan onderzoeken of ik daar nog iets aan kan passen. Weet bijvoorbeeld dat Gmail ook graag een
    unsubscribe heeft en een verificatie bij Gmail van een domein.

  9. #9

  10. #10
    bij de mailings van blaisepascalmagazine liepen we er ook tegenaan. Daar zijn we voor outbound mail een externe server gaan gebruiken, https://www.smtp.com/pricing/ Dat gaat op zich goed.

    Als hobby help ik bij het beheer van een kleine stream provider. Daar zit vooral nog werk in het weer werkend krijgen van de outbound mail, met name naar msn / hotmail en google. Wij hebben daar een aantal shared hosting machines voor. We moeten dan op basis van de logs actie nemen om de ip's weer werkend te krijgen. Al onze accounts zijn getopt in berichten per min en per dag om bulkmail te voorkomen.

    Als ik zie hoeveel tijd dat steeds kost voor de ervaren beheerders vraag ik me af of zelf hosten voor jouw businesscase interessant is.

    Microsoft heeft binnen azure ook zo'n dienst. o.a. Snelstart online maakt daar gebruik van.

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •