Results 1 to 8 of 8

Thread: Marktonderzoekje

  1. #1

    Marktonderzoekje

    Ik switch zelf vaak tussen de Delphi / VB6 / VS2017 / Notepad++ / Arduino IDE
    Nu wil ik vaak bij deze tools via shortcuts de code line-uppen / (un)commenten van form naar code schakelen / debuggen enz.
    De sneltoetsen zijn meestal 3 toetscombinaties en bij ieder programma weer anders.

    Ik ben nu bezig met een programma welke een 3.2" touchscreen aanstuurt waarop je 6x4 iconen op kunt weergeven.
    Ieder icoon kun programma's mee opstarten of/en (combinaties) sneltoetsen achter zetten en je kunt achter een icoon instellen dat
    er naar een andere knoppen/icoon preset gegaan kan worden zodat je op je TFT keypad meerdere menu's kan hebben.

    Nu vraag ik mij af zouden jullie profs dit ook handig vinden of ik ben eigenlijk benieuwd naar jullie mening.

    Ik hoor het graag!

    Gr,
    Fonzie

  2. #2
    Een programmeerbaar toetsenbord, dus eigenlijk?
    Klinkt wel als een leuk idee, maar een apart touch screen als productivity tool, zie ik niet zo zitten. Daarheen schakelen is meer werk dan even nadenken over de juiste toets, of gewoon het contextmenu gebruiken voor de betreffende handeling.
    Ik zou er dan eerder voor kiezen om binnen die IDE's de shortcuts gewoon aan te passen (Delphi heeft bijvoorbeeld een Visual Studio-compatible key mapping) en/of te kijken of er een IDE is die taken van een andere kan overnemen.

    Als ik er dan toch een device naast zou zetten, dan liever een programmeerbaar (mini) toetsenbordje voor de macro's. Of kijken of ik een soort globale hotkeys kan maken met macro's die per applicatie anders werken.
    Last edited by GolezTrol; 10-May-19 at 13:56.
    1+1=b

  3. #3
    mov rax,marcov; push rax marcov's Avatar
    Join Date
    Apr 2004
    Location
    Ehv, Nl
    Posts
    10,357
    Nee, handen van toetsenbord af halen is IMHO erger dan keyboard kombinaties leren/switchen.

    Later toegevoegd:
    Althans voor editor werk, voor andere taken die niet vn typen zijn ligt het anders.
    Last edited by marcov; 10-May-19 at 14:00.

  4. #4
    Heb er ook even een filmpje van op youtube gezet. Bij een Touchpad registratie gaat er ook een klein trillertje trillen en ik wil er natuurlijk nog een mooi schilletje omheen 3dprinten.

    Zelf ben ik altijd over enthousiast en blind als het over mijn eigen projecten gaat dus ik ben erg blij met jullie input!


    Gr,
    Fonzie

  5. #5
    Zelf gebruik ik praktisch altijd Delphi dus ik heb het probleem niet zo. Het ziet er wel supercool uit

  6. #6
    Senior Member ErikB's Avatar
    Join Date
    Aug 2010
    Location
    Biddinghuizen
    Posts
    509
    goed om zo iets te maken om je technieken bij te spijkeren, maar volgens mij - als ik het allemaal goed heb begrepen, maar daar twijfel ik zelf een beetje aan - ben je sneller klaar met icoontjes op het bureaublad ???
    Erik

  7. #7
    Fornicatorus Formicidae VideoRipper's Avatar
    Join Date
    Mar 2005
    Location
    Vicus Saltus Orientalem
    Posts
    5,708
    Ik krijg helaas momenteel een "An error occured. Please try again later." te zien.

    Persoonlijk zie ik ook niet een voordeel in het afhalen van mijn vingers van het toetsenbord.
    Wel vind ik altijd dit soort projectjes (heb ook een doos vol met verschillende TFT-schermpjes en
    Arduino/ESP controllertjes) altijd leuk om te volgen, hoe onpraktisch ze in de in werkelijkheid
    soms blijken te zijn.
    TMemoryLeak.Create(Nil);

  8. #8
    Ik had eigenlijk verwacht dat CoolBlue met mij aan te telefoon zou hangen om te vragen of zij het alleenrecht
    mochten hebben als reseller maar gelukkig hebben jullie mij weer met beide benen op de grond gezet

    Dan zie ik het maar als leuke hobby en laat een stuk of 5 PCB's in China maken, dat kost tegenwoordig geen drol meer.
    Wat dat betreft leven we wel ik een leuke tijd met al dat jongens speelgoed.....

    Gr,
    Fonzie

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •