Results 1 to 4 of 4

Thread: DBLookupCombobox - Incremental search

  1. #1

    DBLookupCombobox - Incremental search

    Op zich ben ik tevreden met het standaard Delphi component DBLookupCombobox.
    Met Listfield heb je de mogelijkheid meerdere kolommen te laten zien en de mogelijkheid bestaat een waarde op te zoeken door tekst in te geven.

    Alleen kan tekst gevonden worden wanneer het exact begint met de ingevoerde zoektekst.
    Wat op mijn wensenlijstje staat is zelf de mogelijkheid te maken om te "spelen" met events waardoor zoeken naar tekstdelen mogelijk wordt.

    Heeft iemand een keer deze poging gewaagd, en nog belangrijker ;-) wie heeft dat voor elkaar gekregen en hoe ?
    Kunnen wij het maken, nou en of !

  2. #2
    Heb even de naam niet paraat, maar TMS software heeft volgens mij een component dat doet wat jij wilt. Ook hebben ze, als ik me niet vergis, een dropdown control waar je zelf andere controls op kunt plaatsen.

  3. #3
    Dank voor de tip, maar ik programmeer voor de hobby en dan zou ik een 1-licentie TMS-component pack moeten kopen van ongeveer 500 euro.
    Dat is het overwegen waard, maar zoek nog andere mogelijkheden.
    Kunnen wij het maken, nou en of !

  4. #4
    Reader
    Join Date
    May 2002
    Location
    Holland
    Posts
    3,382
    De standaard lookup combo voldoet inderdaad slechts voor de standaard gevallen. Wil je meer functionaliteit dan rest slechts a) zelf maken of b) 3d party

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •