Results 1 to 12 of 12

Thread: laptop: een lang leven?

  1. #1
    John Kuiper
    Join Date
    Apr 2007
    Location
    Almere
    Posts
    8,747

    laptop: een lang leven?

    Mijn laptop is inmiddels 4 jaar oud. Met die leeftijd doet het het nog redelijk. Alleen de accu gaat zeuren dat deze vervangen moet worden.
    Eerst bij Dell geprobeerd. Via de website kan je geen accessoires bestellen. Dan maar bellen. Wordt door verschillende menu's gehaald, maar geen resultaat voor het spreken van een persoon. Einde oefening bij Dell.

    Zoeken op het internet naar Dell accu's. Vind een site met heel veel accu's. Echter komt mijn model niet voor in de database. Gebeld naar het bedrijf en heeft verder gezocht. Maar zijn leveranciers kunnen deze accu niet leveren.

    Ook bij 123adapter komt mijn model niet voor.

    Waarom? Wat is er mis mee om een product langer te laten leven?

    Nu maar op zoek gaan naar een draadloos stopcontact!
    Delphi is great. Lazarus is more powerfull

  2. #2
    Wat is het model van je laptop, dan kunnen we effe mee zoeken

  3. #3
    Counting your refs Paul-Jan's Avatar
    Join Date
    Feb 2002
    Location
    Lage Zwaluwe
    Posts
    2,160
    Ah, snert! Wat voor "exotisch" (vast niet, want Dell) model heb je indertijd gekocht, dan? [Edit]Ter illustratie had Luigi dat intussen ook al getikt [/Edit]

    Je beseft je dat als je dat hier post bij iedereen de vingers gaan jeuken om mee te zoeken.

    Het suffe is dat (wat ik meekrijg van enthousiaste doehetzelvers op internet) laptop battery packs goed te repareren zijn als je weet wat je doet, het is puur dat het economisch niet rendabel is om dit als dienst aan te bieden. En maar weer nieuwe spullen kopen met z'n allen.

  4. #4
    John Kuiper
    Join Date
    Apr 2007
    Location
    Almere
    Posts
    8,747
    Dell Inspiron 15 7548
    Delphi is great. Lazarus is more powerfull

  5. #5
    Geen idee hoor maar is het niet gewoon deze?
    https://www.replacedirect.nl/product...prrel=24958710

    Levert replacedirect deze niet meer?

    (gevonden in 5 seconden op internet)

    "Gratis verzending vanaf €100" dus koop er wel iets van €0,05 bij (of neem even contact op met de verkoopdienst dat ze het bedrag naar €100 afronden).

    O, goedkoper kan ook (na 30 seconden gevonden) maar dan is de accu wel wat zwakker.
    http://www.accu-pro.nl/product/origi...548-sl10574-2/

  6. #6
    John Kuiper
    Join Date
    Apr 2007
    Location
    Almere
    Posts
    8,747
    Dan had ik wel een hele slechte zoekopdracht
    Delphi is great. Lazarus is more powerfull

  7. #7
    Duurde iets langer maar hier ook te koop

    https://www.laptop-accu-batterij.nl/search.php
    zoekterm 7548
    66,87 euro

  8. #8
    Dat denk ik ook want ik kom deze accu toch wel heeeeeeel erg veel tegen.

    Wel zag ik dat ie bij replacedirect 7,4V output heeft met 7500mAh (niet originele, dus alternatief)
    terwijl bij accu-pro volgens mij de originele is met 3840mAh(43Wh) en 11,1V.
    Geen idee of dat veel uitmaakt.

    Maar er is dus genoeg te vinden (en af te bellen).

  9. #9
    Zoeken naar <model> replacement battery levert aardig wat op. Wat vaak minstens zo goed, zo niet beter werkt, is zoeken op typenummer van de accu zelf. Dan krijg je ook websites die geen volledige compatiblity lijst hebben. Bijvoorbeeld Dell D2VF9 (als dat inderdaad het juiste type is).

    123accu.nl heeft een eigen-merk vervanging voor nog geen 70 euro. Ik kan wat goedkopere aanbieders vinden, maar dat lijken amateurs of malafide shops, of je kijkt tegen internationale verzending en levertijden aan.
    Mijn ervaringen met 123 eigen merk (zowel een camera-accu als diverse cartridges) zijn goed. Op die pagina staan ook andere typenummers voor hetzelfde product, dus daar kan je eventueel nog op verder zoeken.

    Er kan een klein verschil in voltage zitten, maar als je een accu vindt met een heel ander voltage (zoals die 7,4V i.p.v. 11.1V), dan heb je de verkeerde. De capaciteit kan wel anders zijn. Die van 123accu is 3800 mAh i.p.v. 3840. Dat betekent dat ie 40 mAh minder capaciteit heeft, en dus laptop theoretisch ca 1% minder lang werkt op een lading. Die verschillen kunnen wel groter zijn, al zullen ze vaak redelijk in de buurt liggen, omdat de capaciteit wel enige samenhang heeft met het volume van de accu.
    Last edited by GolezTrol; 07-Jun-19 at 16:31.
    1+1=b

  10. #10
    dat is het voordeel van een a-merk als Dell en zeker de zakelijke lijn van Dell.

  11. #11
    John Kuiper
    Join Date
    Apr 2007
    Location
    Almere
    Posts
    8,747
    Ik heb de originele besteld bij accu-pro
    Delphi is great. Lazarus is more powerfull

  12. #12
    Hopelijk mag de Dell nog lang leven

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •