Results 1 to 12 of 12

Thread: Sms middels MessageBird

  1. #1

    Sms middels MessageBird

    Hi

    op dit moment gebruik ik BulkSms voor het verzenden van Sms berichten ...werkt goed maar
    wil toch kijken over te stappen naar MessageBird.

    Ik heb mij code aangepast volgens een bestaande thread :
    https://www.nldelphi.com/showthread....roeger-Mollie)

    Alleen krijg ik de melding bij het verzenden : ''Could not load ssl library

    Code:
    Procedure TForm1.Button_MessageBirdClick(Sender: TObject);
    var
       SmsMessage  : TStringlist;
       ReturnCode  : string;
       IdHTTP1: TIdHTTP;
    
    const
       Url                = 'https://rest.messagebird.com/messages';
       Authorization = ' ';
       AccessKey     = ' ';
    begin
    
       idHTTP1     := TidHTTP.Create(nil);
       SmsMessage  := TStringlist.Create;
    
       SmsMessage.Add('type=sms');
       SmsMessage.Add('originator=BOSPOP');
    
       // Mobiel nummer waarna verzonden moet worden
       SmsMessage.Add('recipient='+trim(Edit_Mobile.Text));
    
       // Bericht
       SmsMessage.Add('body='+Memo_Message.Text);
    
       // Show return code, you can mark the ShowMessage
       IdHttp1.Request.CustomHeaders.AddValue('Authorization','AccessKey' +AccessKey);
       ReturnCode:= IdHTTP1.Post(URL, SmsMessage);
       ShowMessage(returnCode);
    end;
    Vraagje :
    - wat is de aanleidng van deze melding...en hoe op te lossen
    - je hebt bij MessageBird 2 keys, een Api-key en Test-key...wat gebruik je waar ?

    Greetz Peter

  2. #2
    heb je die 2 indy dll's bij je exe staan? Die zijn nodig voor ssl.

  3. #3
    - wat is de aanleidng van deze melding...en hoe op te lossen
    De reden voor deze melding is dat je ssl dll's niet gevonden kunnen worden of dat het niet de juiste versie is. Zie deze link

    - je hebt bij MessageBird 2 keys, een Api-key en Test-key...wat gebruik je waar ?
    Ken de specieke api niet, maar soms geven ze een testkey waarmee je kunt testen zonder dat het gevolgen heeft voor bijvoorbeeld je credits (als het goed is ). Een soort sandbox dus.

  4. #4
    Hi

    De betreffende .dll stonden in dezelfde map...maar het is inderdaad een versie issue. Na wat zoek en probeer werk
    de juiste .dll gevonden. De foutmelding is in ieder geval weg.

    Nu nog een authorisatie issue met de accesskey ...zijn de juiste keys vanuit de portal al dan niet
    met of zonder prefix test_ of live_ maar geeft een 401 error...wat wijst op accesskey.

    Gebruikt er trouwens iemand sms versturen via gekoppelde mobiele telefoon
    en welk component gebruik je daar voor ?

  5. #5
    Zelf vind ik het altijd fijn om dit soort dingen eerst buiten Delphi om aan de praat te krijgen, bijvoorbeeld in een (gratis) tool als Fiddler


    Code:
     IdHttp1.Request.CustomHeaders.AddValue('Authorization','AccessKey' +AccessKey);
    Moet volgens mij zijn
    Code:
     IdHttp1.Request.CustomHeaders.AddValue('Authorization: AccessKey test_gshuPaZoeEG6ovbc8M79w0QyM');
    Waar bij je de key natuurlijk kunt vervangen door je variabele

    Gebruikt er trouwens iemand sms versturen via gekoppelde mobiele telefoon
    en welk component gebruik je daar voor ?
    Ik weet dat je bij Skype vroeger je gewone mobiele nummer kon koppelen aan je account, je kon dan versturen vanuit skype en eventuele responses ontvangen op je gewone mobiel. Weet niet of dit nog steeds zo is en of ze een api hebben. Een mogelijke andere manier is om een mobiele app te maken en dit op een of andere manier te koppelen aan je windows applicatie. Of je provider hier blij van wordt weet ik niet

  6. #6
    Zelf gebruik ik deze:
    -cSpoof, voordeel: simpele api, prijs ongeveer 12ct/sms - je kan eigen sid opgeven, dus je kan verzenden met je eigen naam.
    -Ik gebruik ook textbelt, welke ook redelijk simpel is in gebruik (nummer 8850),
    -ik heb ook smstools (be aanbieder) gehad - hen api is ook erg simpel in gebruik, met callback die je kan instellen, en ook hier kan je zelf een sid of nummer opgeven. Zo kan je je eigen mobiele nummer ook gebruiken voor verzending vanuit je applicatie en ontvangen op je gsm.

    Mocht je er niet aan uit komen bij een van dezen, stuur gerust een bericht - ik kan je zelfs even een help scriptje maken (heb ik ook gedaan) in php zodat je een eigen auth kan gebruiken voor het sturen van sms, en niet zomaar iedereen je gegevens kan vissen uit je internet verkeer
    Last edited by Reidinga; 16-Jun-19 at 17:18.

  7. #7
    Hi

    Inmiddels bericht terug van MesageBird, alleen geen idee hoe ik dit moet proberen
    op basis van de eerste code uit dit bericht...

    Code:
    Hi Peter,
    
    Thanks for getting in touch!
    
    To try to solve this, could we try to strip away all the parameters that are not the Authorization parameter.
    
    Could you try doing a cURL request, like below:
    
    curl -X POST \
      https://rest.messagebird.com/messages \
      -H 'Authorization: AccessKey test_xxxxxx' \
      -H 'Content-Type: application/json' \
    
    Or an HTTP request like below:
    
    https://rest.messagebird.com/messages?_method=POST&recipients=31600000000&originator=MessageBird&body=Test&access_key=xxxxxxxx
    
    As we do not have an insight into the Delphi application, could you try the above cURL or HTTP request and let us know how it goes? On our testing we see no issues with the access key itself.
    
    Do let us know how it goes!
    Last edited by mierlp; 17-Jun-19 at 11:41.

  8. #8
    Ten eerste even die tweede manier testen in je browser.
    Even die 31600000000 veranderen in je eigen nummer en de url dan in je browser plakken.

    Ps. Ik hoop dat de key niet de echte is.

    Edit... Grrrr, mobiel aanpassen van een post werkt hier nog steeds niet (en wordt je post weer verwijderd). Ik mis Tapatalk of zelfs runkeeper

  9. #9
    Ter info wat betreft jouw originele code.
    Je had dit:
    IdHttp1.Request.CustomHeaders.AddValue('Authorizat ion','AccessKey' +AccessKey);
    Maar dat zou betekenen dat AccessKey direct, zonder spatie, achter de tekst AccessKey komt.
    Volgens de opgegeven curl van MesageBird zou daar dus een spatie tussen moeten staan.

    Verder is het dus niet perse nodig om de Authorization via de "Authorization header" mee te geven maar het kan ook via de URL zelf.
    (hoewel via de header wel 'mooier' is)

  10. #10
    Hi Rick

    Thanks...is een test key dus die verzend geen sms. Gebruik ik de live key dan wordt het bericht netjes verzonden via de browser

    Maar hoe gebruik/vertaal ik de combinatie van (daar heb ik te weinig ervaring mee) :

    Code:
    https://rest.messagebird.com/messages?_method=POST&recipients=31600000000&originator=MessageBird&body=Test&access_key=xxxxxxxx
    EN

    Code:
     IdHttp1.Request.CustomHeaders.AddValue('Authorization','AccessKey' +AccessKey);
       ReturnCode:= IdHTTP1.Post(URL, SmsMessage);
    Last edited by mierlp; 17-Jun-19 at 12:02.

  11. #11
    Je zou de volledige URL (zoals de eerste) kunnen gebruiken in Indy.

    Maar als je de tweede methode wilt gebruiken (met een Authorization header) gaf ik in mijn vorige mail al aan dat ik denk dat daar een foutje in staat.
    Je hebt
    Delphi Code:
    1. IdHttp1.Request.CustomHeaders.AddValue('Authorization','AccessKey' +AccessKey);
    en ik denk dat het dit moet zijn
    Delphi Code:
    1. IdHttp1.Request.CustomHeaders.AddValue('Authorization','AccessKey ' +AccessKey);
    (let op de spatie achter AccessKey)

  12. #12
    SUPER....werkt...inderdaad de spatie

    Thanks

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •