Page 2 of 2 FirstFirst 1 2
Results 16 to 20 of 20

Thread: Network W10

  1. #16
    Was even verkeerd dacht dat je iets anders bedoelde. Hier uit of aan maakt niets uit voor Netwerk overzicht verkenner.
    Client moet juist aan voor als je 'WORKGROUP' wilt aanroepen. Ik denk dat je mis bent.
    We zijn er uit volgens mij. Dit is wat ik nodig heb:

    Attachment 7974

    Tijd voor een stabiele procedure.

    Bedankt voor zover

  2. #17
    Quote Originally Posted by DragonFly View Post
    Client moet juist aan voor als je 'WORKGROUP' wilt aanroepen. Ik denk dat je mis bent.
    Jij zei net dat je Client uit had gezet en dat je toch de netwerk computers zag

    Als je over de SMB 1.0 Server hoovert met de muis zie je dat die ook nodig is voor "browsing the network neighborhood".

    De SMB 1.0 Client is dan weer nodig om in ieder geval directe toegang te kunnen krijgen tot oude SMBv1 servers. Als je die niet hebt weet ik niet zeker of die nodig is.

    Maar goed, beide aan zal ook goed werken en dan de auto removal uitvinken zodat je niet elke 15 dagen weer opnieuw moet beginnen.

    Fijn dat het werkt maar ik hoop wel dat Microsoft dat browsen van de network neighborhood gewoon in de standaard zet en niet af laat hangen van een vinkje met de tekst SMB1 (waar het niets mee te maken heeft want je moet ook SMB2 kunnen browsen).

  3. #18
    Client moet aan voor: procedure GetNetworkedDrives. En dan voor aanroep 'WORKGROUP'.
    (Niet als je deze aanroept met: '\\NASCB578C'). Dat gaat dan blijkbaar wel.

    Denk dat we even tussen deze twee (GetNetworkedDrives, Windows Netwerk Verkenner) in de war raken.
    Die laatste werkt hier altijd ook als alle vinkjes uit staan.

    We gaan het zien met vervolg W10 update. Het zal mij benieuwen.

  4. #19
    Ok, de Explorer (Windows Netwerk Verkenner) werkt bij mij niet als -server uitgevinkt is.
    Ik kan dan wel directe servers benaderen met \\SERVER (of snelkoppelingen aan de linkerkant) maar ik zie geen computers in de "Network" omgeving.
    Want als je op Network/Netwerk klikt dan wordt de Master-Browser aangesproken om alle computers in het netwerk weer te geven en daar gaat het bij mij fout.

    Ook geeft CMD > Net View de foutmelding 1231.
    En als ik de errrors bij WNetOpenEnum() uitlees dan krijg ik daar diezelfde 1231.
    System error 1231 has occurred.
    The network location cannot be reached. For information about network troubleshooting, see Windows Help.
    Ik zal ook eens in de gaten houden wanneer deze functionaliteit weer gaat werken bij de volgende hotfixes en updates.

  5. #20
    Klein herstel. Vinkje server moet inderdaad aan.

    ik was vergeten ook echt erop te klikken. Dan zie je dat het niet meer lukt.

    En dan Client speciaal voor GetNetworkedDrives('WORKGROUP').

    Afwachten...

Page 2 of 2 FirstFirst 1 2

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •